میزان سفر مردم در خرداد ۳/۵ برابر نوروز بوده است

پنج‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مصادف شدن تعطیلات نوروز با موج اول شیوع کرونا باعث شد تا بسیاری برنامه‌ی سفر خود را به تعویق بیندازند، اما آمارهای جدید نشان از این دارد که مسافران نتوانسته‌اند بیش از سه ماه صبر کنند، چراکه حجم سفرها در خرداد، ۳.۵ برابر نوروز بوده است.
تبلیغات

اطلاعات منتشر شده توسط سرویس نقشه‌ی نشان حاکی از افزایش ۳/۵برابری سفرها در خردادماه نسبت‌به تعطیلات سال نو است. آمارهای پیشین منتشر شده حاکی از آن بود که سفرهای نوروزی در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ بیش از ۷۱ درصد کاهش داشت؛ برکسی پوشیده نیست که این کاهش متأثر از شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌ها در سفرهای جاده‌ای بود. بااین‌حال آمار نشان می‌دهد که روزهای تعطیل در خردادماه مردم را به سفررفتن تشویق کرده است. البته شرایط شیوع کرونا اکنون همانند اسفندماه سال پیش شده، اما با بازگشایی حداکثری مراکز مختلف، تمامی فعالیت‌ها ازسوی مردم نیز به حالت عادی بازگشته است.

همان‌طور که اشاره کردیم، میانگین روزانه مسافرت‌ها در ۹ محور‌ مهم کشور ۳/۵ برابر بیشتر از سفرهای نوروزی بوده است:

نمودار نشان از افزایش سفرهای خرداد نسبت به تعطیلات نوروز

از بین ۹ مسیر مهم سفر در خردادماه، محور «تهران-قم»، ۳۰ درصد از حجم سفرها را به خود اختصاص داده است و پس از آن محور‌ «کرج- رشت» با ۱۹ درصد و «تهران-همدان» با ۱۶ درصد بیشترین حجم سفرها را به خود اختصاص داده‌اند.

توزیع سفر در محور‌های اصلی کشور طی خردادماه سال جاری را در نمودار زیر مشاهده می‌کنید:

محور «تهران-قم» در خردادماه شلوغ‌ترین محور مهم سفرها در کشور بوده است. محور «کرج-رشت» درمقایسه‌با ایام نوروز شاهد افزایش ۴/۵برابری سفرها بوده است. باید یادآور شویم که محور «کرج-چالوس» در ایام نوروز بارها مسدود و رفت‌وآمدهای آن محدود شد؛ به‌همین‌علت اکنون این محور به‌میزان ۱۶/۵برابر افزایش تردد را نشان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات