شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در منازل مسکونی تهران مستقر شوند

شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
دولت به شرکت‌های دانش‌بنیان مجوز داد در اماکن دارای کاربری مسکونی مستقر شوند.
تبلیغات

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اعلام کرد دولت به کسب‌وکارهای دانش‌بنیان تأییدشده‌ی این معاونت مجوز می‌دهد در اماکن شهری با کاربری مسکونی مستقر شوند. این شرکت‌ها به‌شرط ایجاد‌نکردن مزاحمت برای سایر ساکنان می‌توانند از تسهیلات بند ۴۴ ماده‌ی ۵۵ قانون شهرداری‌ها استفاده کنند. البته آن‌ها مجوز استقرار در تمام محل‌های مسکونی تهران را ندارند و درصورت تأیید، در پهنه‌های تعیین‌شده مستقر خواهند شد.

براساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، نداشتن شاکی خصوصی در موضوع استقرار یا آرای کمیسیون‌‌های ماده‌ی ۱۰۰ ازجمله شرایطی است که درزمینه‌ی صدور مجوز استقرار مؤثر است. کاربری ساختمان‌هایی که این شرکت‌ها در آن‌ها مستقر می‌شوند، تغییر نخواهد کرد و تنها تغییر ایجاد شده، حضور یک شرکت دانش‌بنیان در ساختمان مسکونی است. 

شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند منازل مسکونی حداکثر ۲۵۰ متری را برای استقرار خود در نظر بگیرند. پس از انتخاب محل و بررسی اولیه‌ی این تقاضا، پرونده به شهرداری منطقه ارسال می‌شود. این نهاد ارزیاب اصلی درخواست شرکت‌های دانش‌بنیان برای استقرار در ساختمان‌های مسکونی خواهند بود. مرکز شرکت‌های دانش بنیان مرجع بررسی‌های بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام شده است.

معاونت علمی ریاست‌جمهوری اعلام کرد این تصمیم با هدف کمک به اقتصاد شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های نوپا گرفته شده است. بسیاری از این شرکت‌ها در وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا با مشکلات اقتصادی زیادی رو‌به‌رو شده‌اند و تأمین بودجه‌ی لازم برای محل استقرار، شرکت‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات