تفاهم‌نامه دیجی‌کالا، ستاد مقابله ‌با کرونا و اتاق اصناف برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده

یک‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
دیجی‌کالا تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای با ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران و اتاق اصناف برای حمایت از کسب‌وکارهای کوچک آسیب‌دیده در بحران کرونا امضا کرد.
تبلیغات

به‌منظور حمایت از هزار کسب‌وکار کوچک آسیب‌دیده در بحران کرونا، دیجی‌کالا تفاهم‌نامه‌ای با ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران و اتاق اصناف امضا کرد. طی این تفاهم‌نامه مقرر شد که دیجی کالا محصولات خود را بدون پرداخت هزینه و کمسیون صفر در پلتفرم مارکت‌پلیس خود عرضه کند؛ درنتیجه هزینه‌ی پردازش، بسته‌بندی و ارسال به مشتریان سراسر کشور برعهده‌ی دیجی‌کالا است. ‌تفاهم‌نامه‌ی مذکور با هدف کاهش صدمات اقتصادی واردشده به کسب‌وکارها، کاهش تردد غیرضروری مردم در سطح شهر، تامین اقلام ضروری شهروندان و گسترش فضای خرید غیرحضوری امضا شده است.

علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا، قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران و سعید محمدی، رئیس هیات مدیره گروه دیجی‌کالا، امروز، ششم اردیبهشت ۱۳۹۹ با هدف ایجاد بستر جدیدی برای تجربه‌ی روش‌های نوین فروش این تفاهم‌نامه سه جانبه را امضا کردند تا امکان معرفی و فروش محصولات کسب‌وکارهای آسیب‌دیده ضمن پایبندی به اصول تجارت الکترونیک و با تایید و معرفی اتاق اصناف تهران در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا فراهم شود.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا، انعقاد این تفاهم‌نامه را گام مهمی در راستای بهبود شرایط اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد:

اثرات بلندمدت امضای تفاهم‌نامه در اقتصاد کشور و توسعه خدمات‌رسانی الکترونیک بیشتر خواهد بود. کسب‌وکارها در دوران فاصله‌گذاری اجتماعی آسیب بسیار دیده‌اند و ایجاد ثبات در شرایط اقتصادی تا زمان کنترل بیماری، تحت تاثیر شرایط اجتماعی و بهداشتی کشور است. بنابراین امروز نیاز به برنامه‌های بلندمدت برای تامین نیازهای ضروری شهروندان یک ضرورت است. در همین راستا دیجی‌کالا با هدف بهبود شرایط کسب‌وکارهای آسیب‌دیده و کاهش رفت‌وآمدهای شهری غیرضروری از هزار کسب‌وکار ذی‌صلاح که اقلام ضروری مورد نیاز را تامین و پروتکل‌های بهداشتی را در بسته‌بندی و توزیع کالا رعایت می‌کنند، در پلتفرم این فروشگاه اینترنتی همکاری می‌کند. اگر این تجربه به‌خوبی شکل بگیرد، می‌تواند به یک فرایند نوین برای توسعه‌ی کسب‌وکارها به وسعت ایران تبدیل شود.دیجی‌کالا امکان پیوستن به پلتفرم مارکت‌پِلیس خود برای کسب‌وکار‌های آسیب‌دیده را تا ۱۵ خردادماه فراهم کرده است

به گزارش روابط عمومی دیجی‌کالا، در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار کسب‌وکار در سراسر کشور درحال عرضه‌ی محصولات خود در پلتفرم مارکت‌پلیس دیجی‌کالا هستند. اکنون دیجی‌کالا برای آن دسته از اصنافی که در دوران کرونا دچار مشکلات کسب‌وکار شده‌اند، با معرفی اتاق اصناف و تایید ستاد مقابله با کرونای تهران، امکان پیوستن به پلتفرم مارکت‌پِلیس خود را بدون در نظر گرفتن هزینه برای کسب‌وکارها و دریافت سود از طرف دیجی‌کالا برای کسب‌وکارها تا ۱۵ خرداد ماه ۱۳۹۹ فراهم کرده است. هزینه‌های توزیع، فروش، انبارداری، بسته‌بندی و ارسال نیز برعهده‌ی دیجی‌کالا خواهد بود. این کسب‌وکارها بعد از معرفی و تایید اتاق اصناف تهران، فعالیت خود را در این پلتفرم آغاز می‌کنند. در این طرح اولویت با کسب‌وکارهایی است که در دوران فاصله‌گذاری اجتماعی آسیب بیشتری دیده‌اند. طبیعی است ادامه‌ی این مسیر می‌تواند بعد از کاهش بحران کرونا هم ادامه پیدا کند و این تمرینی برای کسب‌وکارها برای استفاده از ظرفیت فضای آنلاین در چارچوب پایبندی به قوانین تجارت الکترونیک خواهد بود.

براساس این تفاهم‌نامه مقرر شده که دیجی‌کالا، وبینارهای آموزشی رایگان برای استفاده از زیرساخت فروش آنلاین و سایر آموزش‌های مرتبط را در اختیار کسب‌وکارها قرار دهد. ۵ میلیون تومان اعتبار بازاریابی آنلاین رایگان و فعال‌سازی فروشگاه آنلاین طی دو روز، ارائه‌ی سرویس لجستیکی حمل و نقل در سراسر ایران، در اختیار گذاشتن ۱۲ مرکز جمع‌آوری و دریافت فروشندگان در اقصی‌نقاط کشور برای این کسب‌وکارها و ارسال کالای آن‌ها به مشتریان سراسر کشور با ناوگان و زیرساخت عملیات دیجی‌کالا، از جمله مفاد این تفاهم‌نامه هستند. متن کامل تفاهم‌نامه را می‌توانید از لینک مشاهده کنید.

دیجی‌کالا با ایجاد یک پلتفرم آنلاین، امکان دسترسی به امکانات یکسان در سراسر کشور را فراهم می‌کند. از طرفی کسب‌وکارهایی که پیش از این در محدوده محل کسب‌وکار خود با مشتریان در ارتباط بودند، امکان ارتباط گرفتن با مشتریانی در یک جغرافیای وسیع‌تر را خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات