اینترنت در فضای پلتفرم اختصاصی آموزش‌و‌پرورش رایگان می‌شود

شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
مطالعه 1 دقیقه
استفاده از اینترنت در فضای شبکه‌ی شاد، پلتفرم اختصاصی آموزش‌‌و‌‌پرورش، برای معلمان و دانش‌آموزان رایگان می‌شود.
تبلیغات

پلتفرم اختصاصی آموزش‌‌و‌‌پرورش پس از مشکلات مختلف، نهایتا ۲۱ فروردین‌ با همکاری روبیکا آغاز به‌ کار کرد و پس از ثبت‌نام مقطع ابتدایی تا دیروز، از روز سه‌شنبه، ۲۶ فروردین‌، ثبت‌نام مقطع متوسطه را آغاز کرد.

پلتفرم شاد مشکلاتی همچون هزینه‌ی اینترنت و قطع‌و‌وصلی اینترنت و دسترسی‌نداشتن تمام دانش‌آموزان به اینترنت یا موبایل را با خود به‌همراه داشته است. با تمام این اوصاف، امروز رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش‌و‌پرورش اعلام کرد استفاده از اینترنت در فضای شبکه شاد به‌زودی برای معلمان و دانش‌آموزان رایگان می‌شود.

مهدی شرفی در تشریح این خبر به خبرنگار خبرگزاری ایرنا گفت:

هرچند آموزش‌و‌پرورش با همکاری وزارت ارتباطات اینترنت رایگان برای استفاده معلمان در آموزش مجازی در نظر گرفت، باتوجه‌به اینکه اینترنت رایگان براساس کدملی معلمان اختصاص داده می‌شد، ممکن است افرادی که خط موبایل آن‌ها به‌نام شخص دیگری است، از این خدمات بهره‌مند نشده باشند. با رایگان‌شدن اینترنت در شبکه‌ی شاد، نگرانی معلمان و دانش‌آموزان برای حجم و هزینه اینترنت از بین می‌رود.

شرفی همچنین افزود اگر دانش‌آموزان به هر دلیلی، مانند دسترسی‌نداشتن به وسایل هوشمند در ساعاتی از شبانه‌روز، امکان حضور در شبکه‌ی شاد را نداشته باشند، اطلاعات کلاس درس برای آن‌ها ذخیره می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات