اقدام علی‌بابا برای ارتقا امنیت حساب‌های کاربری

جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
علی بابا برای ارتقای امنیت حساب کاربری کاربران خود دست به توسعه قابلیت امنیتی جدیدی زده تا از این به بعد کاربران بتوانند تمامی ورود‌های حساب کاربری‌شان را کنترل کنند.
تبلیغات

حدود یک هفته از حمله‌ی هکری به سرورهای علی‌بابا، سرویس آنلاین ارائه‌ی خدمات بلیط و گردشگری در کشور می‌گذرد و حال این شرکت برای ارتقای سطح امنیت حساب کاربران خود اقدامات جدیدی انجام داده است. حساب توییتری علی‌بابا اعلام کرد برای ارتقای سطح امنیت حساب کاربری کاربران، سازوکار ارسال رمز یک‌بار مصرف در مواقع ورود به حساب کاربری با مرورگر جدید، توسط تیم‌های فنی و امنیت، توسعه داده شده و در دسترس کاربران قرار گرفته است.

علی‌بابا همچنین در بیانیه‌ای که در اختیار زومیت نیز قرار گرفته اعلام کرده است با این قابلیت جدید اگر کاربر بخواهد با مرورگر جدیدی وارد حساب کاربری خود شود، رمز یک‌‌بار مصرف به شماره‌ی موبایل صاحب حساب کاربری ارسال می‌شود. علی‌بابا در بیانیه‌ی خود نوشت:

علی بابا برای ارتقای امنیت حساب کاربری کاربران خود دست به توسعه‌ی قابلیت امنیتی جدیدی زده تا از این به بعد کاربران بتوانند تمامی ورود‌های حساب کاربری‌شان را کنترل کنند. با این قابلیت اگر کاربر بخواهد با مرورگر جدیدی وارد حساب کاربری خود شود، جهت برقراری امنیت بیشتر علی‌بابا رمز یک‌بار مصرف به شماره‌ی موبایل‌ صاحب حساب کاربری ارسال می‌کند.این قابلیت امکان کنترل بیشتر روی امنیت حساب کاربری و اطلاعات شخصی را به کاربر می‌دهد. بسیاری از پلتفرم‌های شناخته شده همچون گوگل، توییتر و تلگرام نیز برای حفاظت از حساب‌های کاربری این قابلیت را به کار گرفته‌اند.

در جریان حمله‌ی هکری یک هفته پیش به سرورهای علی‌بابا، مسعود طباطبایی، یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی علی بابا، با انتشار توئیت‌هایی، ضمن مسئولیت‌پذیری و عذرخواهی از کاربران اعلام کرد هکرها علاوه بر اطلاعات کاربران به منبع‌ کدها نیز دسترسی پیدا کرده‌اند. او همچنین اعلام کرده بود تیم امنیت علی‌بابا از دقایق ابتدایی اقدامات لازم را انجام داده و پرونده به پلیس فتا ارجاع شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات