ابرآمد متولد شد؛ تلاش جدی همکاران سیستم در حوزه رایانش ابری

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت ابرآمد، زیرمجموعه‌ی همکاران سیستم، باهدف تمرکز روی حوزه‌ی رایانش ابری شروع به فعالیت کرده است.
تبلیغات

همکاران سیستم رویداد تخصصی رایانش ابری را دیروز، با اعلام اخبار جدید از فعالیتش طی سال جاری در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار کرد. طی رویداد همکاران سیستم که گزارش جزئیات آن را در این مطلب می‌توانید مشاهده کنید، خبر تولد شرکت «ابرآمد» برای عرضه‌ی خدمات رایانش ابری اعلام شد. همکاران سیستم پیش از این با «راهکاران ابری» خدماتی را در حوزه‌ی رایانش ابری دراختیار کاربران قرار می‌داد، اما راهکاران ابری در لایه‌ی «Software as a Service» (یا SaaS - نرم‌افزار به‌عنوان خدمت) قرار می‌گرفت.

ابرآمد درنتیجه‌ی مشارکت استراتژیک همکاران سیستم و شرکت رمیس برای عرضه‌ی خدمات رایانش ابری تأسیس شد. محمد سلطانی، مدیرعامل ابرآمد گفت کسب‌وکارها از فناوری اطلاعات انتظار دارند که از آن‌ها حمایت و پشتیانی کند. هر کسب‌وکاری برای مدیریت بخش فناوری اطلاعات نیاز به چند مورد دارد:

 ۱. اطلاعات۲. نیروی انسانی۳. فرایند‌ها۴. تکنولوژی

همکاران سیستم

چند لایه در جهت مدیریت خدمات فناوری اطلاعات قرار دارد که عبارت‌اند از:

  • نرم‌افزارهای کاربردی
  • پلتفرم‌ها
  • منابع شبکه | منابع پردازشی | منابع ذخیره‌سازی
  • زیر ساخت‌های شبکه ارتباطی (شبکه محلی و گسترده)
  • تجهیزات کاربران
همکاران سیستم

در کنار این لایه‌ها تداوم سرویس‌های فناوری اطلاعات و سیستم‌های مانیتورینگ و مدیریت قرار دارد که تمامی موارد فوق در کنار لایه‌ی امنیت قرار خواهند داشت.

ابرآمد با نگاه به چالش‌ها در کشور خودمان، سعی داشته سرویس‌هایی ارائه دهد که جوابگوی مشکلات فعلی باشند. سرویس‌هایی که ابرآمد ارائه می‌دهد را درادامه مشاهده می‌کنید:

  • دیتاسنتر مجازی ابرآمد

این سرویس برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، بخش منابع پردازشی، منابع شبکه، ذخیره‌سازی، امنیت و تداوم سرویس را تأمین می‌کند. راه‌اندازی سیستم فیزیکی دیتاسنتر مشکلات فراوانی دارد؛ بنابراین دیتاسنتر مجازی فواید زیادی برای کسب‌وکارها دارد.

  • ابر اختصاصی ابرآمد

مهم‌ترین سرویس ابرآمد، دیتاسنتر مجازی است

این سرویس همانند سرویس قبلی مخصوص کسب‌و‌کار‌هایی است که می‌خواهند مدیریت توسط خودشان انجام شود. در این حالت راهبری این ابر خصوصی کاملا برعهده‌ی مشتری است.

  • سرویس پلتفرم ابرآمد

این سرویس لایه‌ی پلتفرم‌ را پوشش کامل خواهد داد. نرم‌افزارها در سیستم ابری توسعه پیدا می‌کنند و از ابر به‌عنوان پلتفرم استفاده می‌شود.

  • دسکتاپ ابری

این سرویس لایه‌ی تجهیزات کاربران را پوشش می‌دهد و به‌صورت مجازی یک دسکتاپ کامل برای شما فراهم می‌کند که بتوان از هر جایی، بدون نیاز به دسترسی به سیستم شخصی به آن متصل شد.

  • سرویس شرایط بحرانی

این سرویس می‌تواند تداوم سرویس فناوری اطلاعات را در هر سازمان بر عهده بگیرد. مشتریان در قالب این سرویس می‌توانند دیتاسنتر دوم را به‌صورت مجازی در اختیار داشته باشند تا اگر سرور دچار مشکل شد، ارتباط با آن قطع نشود.

  • سرویس پشتیبان‌گیری ابرآمد

ابرآمد در این سرویس به‌عنوان بکاپ پاسخگو خواهد بود. از این سرویس می‌توان به‌عنوان نسخه‌ی دوم یا سوم اطلاعات یا حتی به‌صورت ترکیبی استفاده کرد. پیاده‌سازی مدل‌های مختلف در سرویس پشتیبان‌گیری ابرآمد نامحدود خواهد بود و در آن اطلاعات به‌صورت رمزگذاری‌شده و امن قرار دارد.

با سرویس‌های شرکت ابرآمد می‌توان چالش‌های کمتری در حوزه فناوری اطلاعات داشت؛ هزینه‌ها را کاهش داد و سرعت و افزایش فرایند‌های سطح بالا را تجربه کرد.

همکاران سیستم

نظر شما درارتباط‌با فعالیت‌های ابرآمد در حوزه‌ی رایانش ابری چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات