بانک مرکزی: درگاه ramzepooya.com جعلی است

سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
روابط‌عمومی بانک مرکزی با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اعلام جعلی‌بودن درگاه ramzepooya.com، درباره‌ی پیامک‌ها و لینک‌های مندرج در آن هشدار داد.
تبلیغات

روابط‌عمومی بانک مرکزی در آستانه‌ی نزدیک‌شدن به مهلت مقرر دریافت رمز دوم پویا، با انتشار اطلاعیه‌ای درباره‌ی درگاه‌های جعلی، ازجمله درگاه ramzepooya.com هشدار داد و از مردم خواست مراقب پیامک‌ها و لینک‌های جعلی مندرج در آن باشند. همچنین در این اطلاعیه، نوشته شده است وب‌سایت بانک مرکزی cbi.ir است و هرگونه لینکی که مشتری را به صفحات ساختگی بانک مرکزی و سایر بانک‌ها هدایت کند، فیشینگ به‌همراه دارد؛ بنابراین، توجه به نشانی سایت هر بانک و مراجعه‌ی مستقیم به آن ضروری است.

پیش‌از‌این در آبان سال جاری، بانک مرکزی به شبکه‌ی بانکی کشور اعلام کرده بود از ابتدای دی امسال رمز ایستا باید کنار گذاشته و برای تمامی خریدهای اینترنتی از رمز دوم پویا یا یک‌بارمصرف استفاده شود. به‌نظر می‌رسد با نزدیک‌شدن به مهلت مقرر دریافت رمز دوم پویا، یعنی ابتدای دی، تعداد سوءاستفاده‌کنندگانی بیشتر می‌شود که با هدایت کاربران به صفحات فیشینگ اطلاعات بانکی آن‌ها را سرقت می‌کنند.

به‌منظور جلوگیری از سرقت اطلاعات بانکی، بهترین و امن‌ترین روش برای فعال‌سازی رمز دوم پویا مراجعه به وب‌سایت بانک مدنظر یا شعبه‌ی آن است. بانک مرکزی درپایان از کاربران خواسته است اخبار و اطلاعات رمز پویا را صرفا از وب‌سایت این بانک یا بانک‌ها و مؤسسه‌های اعتباری دریافت و از ارائه‌ی اطلاعات کارت خود برای فعال‌سازی رمز پویا جدا خودداری کنند. ناگفته نماند در وب‌سایت بانک مرکزی عملیات فعال‌سازی رمز پویا انجام نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات