چارخونه از سرویس جدید کسب درآمد از محتوای ویدیویی و صوتی رونمایی کرد

شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
با سرویس جدید چارخونه، تولیدکنندگان می‌توانند درکنار اپلیکیشن و بازی‌ توسعه‌یافته توسط دولوپر‌ها، ویدئو و موسیقی خود را نیز آپلود و از آن کسب درآمد کنند.
تبلیغات

عصر امروز و طی رویدادی در مرکز همایش‌های ایرانسل، بزرگ‌ترین اپراتور دیتا کشور میزبان رویداد با عنوان همایش فرصت‌های تولید محتوا و کسب‌و‌کاری دیجیتال بود. در این رویداد که با حضور اصحاب رسانه و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری برگزار شده بود، قابلیت‌های جدید سرویس چارخونه برای تولید محتوا و درآمدزایی ازطریق انتشار آن‌ها در این مارکت‌پلیس، معرفی شد.

همایش ایرانسل چارخونه

در ابتدای مراسم و پس از سخنرانی دکتر عباسی، مدیرعامل ایرانسل درخصوص تحولات اقتصاد دیجیتال و نیاز به توجه به‌ آن در کشور و دکتر بهمنی، مدیر مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال درباره‌ی شرایط کسب‌و‌کارهای مجازی، ارتباط دولت با آن و ضرورت همکاری تمام نهاد‌های حاکمیتی، نوبت به مهدی شاه‌چراغی، مدیر ارشد تیم سرویس‌های دیجیتال ایرانسل رسید تا از برنامه‌های این شرکت در این راستا بگوید.

بیژن عباسی مدیر ایرانسل

به‌گفته‌ی شاه‌چراغی، ایرانسل طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری زیادی در حوزه‌ی کسب‌و‌کار‌های نوین و دیجیتال کرده است که می‌توان از سرمایه‌گذاری این شرکت در اسنپ نیز نام برد. توسعه‌ی بستر Open API برای امکان تبادل API بین دو شرکت مختلف و توسعه‌ی اکوسیستم Payment برای کسب‌و‌کارها، بخشی از دستاورد‌های ایرانسل در این بخش است. مدیر ارشد تیم سرویس‌های دیجیتال ایرانسل در ادامه به اهمیت شرکای این اپراتور اشاره کرد و اذعان کرد این شرکت با آغوش باز پذیرای شرکای جدید خواهد بود.

اما بخش اصلی مراسم با حضور سعید رسولف، مدیرعامل سرویس چارخونه آغاز شد. وی در ابتدای سخنان خود به تشریح شرایط فعلی چارخونه پرداخت. به‌گفته‌ی رسولف، چارخونه پلتفرم و مارکت‌پلیس (Market Place) جذابی برای کاربران است و از‌ این رو مکانی ایده‌آل برای توسعه‌دهندگان است تا محصولات خود را در آن در اختیار کاربران قرار دهند. در حال‌حاضر چارخونه میزبان ۶ نوع محتوای مختلف است که عبارت‌اند از اپلیکیشن، بازی، موسیقی، فیلم، کتاب و نشریات خبری.

سعید رسولف مدیر چارخونه

مدیرعامل چارخونه در ادامه خبر از حضور ۶ هزار توسعه‌دهنده و ۱۸۵ هزار محصول در این سرویس داد که دراختیار ۴ میلیون کاربر آن قرار گرفته است. رسولف همچنین به رشد قابل‌توجه چارخونه طی سال گذشته اشاره کرد که ۰.۵ درصد در فروش، ۱۹.۳ درصد تعداد کاربران، ۸.۳ درصد دانلود و ۲۱.۴ درصد خرید به‌صورت روزانه و طی ۳۶۵ روز گذشته، بخشی از موفقیت‌های این مارکت‌پلیس است. 

اما شاید جذاب‌ترین خبر رویداد امروز ایرانسل و چارخونه، به سرویس جدید (UGC (User Generated Content بازگردد. به‌گفته‌ی رسولف، در حال حاضر کاربران می‌توانند با تولید محتوای ویدیویی یا صوتی و بارگذاری آن در چارخونه، همانند سرویس‌هایی مانند یوتیوب کسب درآمد کنند. این سرویس برای افزایش شرایط درآمدزایی تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان، قابلیت‌های کسب درآمد متنوعی را فراهم کرده است که به شرح زیر است:

  • رایگان (Free)
  • فروشی (On-Demand)
  • درون پرداخت (In-App Purchase)
  • اشتراکی (Subscription)
  • تبلیغاتی (Advertisement)

بدین ترتیب تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان می‌توانند باتوجه‌به برنامه‌های درآمدزایی خود، از یکی از طرح‌های چارخونه بهره ببرند. طبق سیاست‌های چارخونه، ۷۰ درصد درآمد حاصل از درون پرداخت یا فروشی و ۵۰ درصد از درآمد اشتراکی نیز به توسعه‌‌دهنده پرداخت خواهد شد. به‌گفته‌ی رسولف تلاش زیادی برای ایجاد زیرساخت فنی پرداخت (SDK) ساده و توانمندی در چارخونه شده است تا توسعه‌دهندگان و تولید‌کنندگان در اندک زمان قادر به ارائه‌ی محصول خود و درآمدزایی ازطریق آن باشند.

همایش ایرانسل چارخونه - میثم تفاق

ابزار‌های آماروید (ارائه‌ی گزارش و آمار از اپلیکیشن) و ابروید (فضای ابری مخصوص توسعه‌دهندگان) نیز با همکاری چارخونه و ایرانسل در اختیار توسعه‌دهندگان و تولید‌کنندگان محتوا قرار خواهد گرفت تا نظارت همه‌جانبه‌ای بر محصول خود و میزان استقبال کاربران از آن داشته باشند. همچنین توسعه‌دهندگان به‌واسطه‌ی ابروید قادر خواهند بود تا سرویس‌های خود مانند سرویس نقشه یا سیستم مترجم زبان را با دیگران به اشتراک بگذارند. به‌گفته‌ی مدیران چارخونه، استقبال از این سرویس‌های به‌حدی بوده است که این شرکت ماهانه یک‌بار مجبور به به‌روزکردن زیرساخت‌های آن‌ها برای پاسخ‌گویی به کاربران جدید می‌شوند. 

در پایان رویداد نیز میثم تفاق، معاون فنی چارخونه به ارائه‌ی دمو از محیط کاربری پنل مخصوص توسعه‌دهندگان و تولید‌کنندگان محتوا پرداخت. نکته‌ی جالب در این خصوص، سیستم بسیار ساده‌ی آپلود محتوای تولیدشده بود که پس از کشیدن و رها کردن محتوا در بخش خاصی، سیستم به‌صورت خودکار قادر به تشخیص نوع آن است تا توسعه‌دهنده یا تولید‌کننده را برای ادامه‌ی روند قرار دادن محتوا در مارکت‌پلیس، به‌خوبی همراهی کند.

چارخونه درنظر دارد به‌صورت پیوسته اقدام به برگزاری ورک‌شاپ برای توسعه‌دهندگان و تولید‌کنندگان محتوا کند. همچنین تولید ویدئو‌های آموزشی و در اختیار قرار دادن آن‌ها برای توسعه‌دهندگان، از برنامه‌های جدید این سرویس است تا نظر توسعه‌دهندگان را بیش‌ازپیش به خود جلب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات