وزارت ارتباطات برنده جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی شد

سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات با انتشار توییتی اعلام کرد وزارت ارتباطات جایزه‌ی اجلاس جهانی جامعه‌ی اطلاعاتی (WSIS2019) را برنده شده است.
تبلیغات

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات، با انتشار توییتی اعلام کرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران برترین جایزه‌ی اجلاس جهانی جامعه‌ی اطلاعاتی (WSIS2019) را برنده شده است. همچنین، وی اعلام کرد این جایزه از بین ۶ نامزد و به‌دلیل پیشرفت درخورتوجه شبکه‌ی علمی ایران به این وزارتخانه اهدا شده است. اجلاس جهانی جامعه‌ی اطلاعاتی امروز در ژنو سوئیس برگزار شد. آذری‌جهرمی در خلال این اجلاس گفت:

با توسعه‌ی خدمات دولت الکترونیکی تلاش کرده‌ایم کارایی، دسترس‌پذیری، شفافیت و پاسخ‌گویی را در بخش دولتی تسهیل کنیم؛ به‌طوری‌که دولت ایران در‌حال‌حاضر ۲۰۱ خدمت دولتی عمومی و ۷۳۴ خدمت تخصصی از خدمات بخش قضایی و کشاورزی گرفته تا آموزش و سلامت و فرهنگ را به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌دهد.

افزون‌براین، وزیر ارتباطات به انجام بیش از ۳۵۰ میلیون تراکنش در درگاه ملی خدمات دولت هوشمند (GSB) در سال گذشته اشاره و اعلام کرد در‌حال‌حاضر، ۴۴ نهاد ازجمله بانک مرکزی، پلیس، صنعت و... خدمات خود را در بستر دولت هوشمند ارائه می‌دهند و تعداد تراکنش‌ها فصل‌به‌فصل افزایش پیدا می‌کند. جهرمی با اشاره به تحریم‌های ایران گفت:

تحریم‌هایی که به‌صورت مستقیم کسب‌وکارهای میلیون‌ها شهروند ایرانی را تحت‌تأثیر قرار داده است؛ به‌نحوی که آن‌ها را از دسترسی به خدمات تحت‌وب و اپلیکیشن‌هایی که تأمین‌کنندگان جهانی ارائه می‌دهند و سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات محروم کرده است. ایران تمایل دارد با تمام جامعه‌ی بین‌الملل، به‌‌ویژه همسایگان خود در منطقه، با هدف تسهیل و توسعه‌ی ارتباطات کسب‌وکار با کسب‌وکار (b2b) و کسب‌و‌کار با مشتری (b2c) در جنوب‌غرب آسیا و فراتر از آن را همکار کند.

جهرمی ساعاتی بعد از سخنرانی خود در اجلاس جهانی جامعه‌ی اطلاعاتی با انتشار پستی از برنده‌شدن ایران خبر داد و نوشت:

«And the Prize goes to the Ministry of ICT of Iran» بله، امروز در اجلاس WSIS2019⁩ اعلام شد. ۶ کاندیدا داشتیم که برای پیشرفت قابل‌توجه «شبکه‌ی علمی ایران» برترین جایزه را برنده شدیم. شادی همکارانم دیدنی بود و البته چهره کشورهایی که فکر می‌کردند تحریم‌هایشان مؤثر است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات