سوءاستفاده تبلیغاتی از امکانات مخابراتی ویژه اطلاع‌رسانی در مواقع بحران و هشدار [به‌روزرسانی: پاسخ ایرانسل]

سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
برخی کاربران در فضای مجازی اعلام کردند اپراتور ایرانسل از امکانات مخابراتی ویژه‌ی اطلاع‌رسانی در مواقع بحران و هشدار برای تبلیغات استفاده می‌کنند.
تبلیغات

بعد از گزارش برخی کاربران مبنی بر سوءاستفاده‌ی تبلیغاتی اپراتور ایرانسل از سرویس ویژه‌ی اطلاع‌رسانی بحران، وزیر ارتباطات اعلام کرد به این موضوع رسیدگی خواهد شد. سرویس هشدار شرایط بحرانی سرویسی ارتباط سلولی (Cell Broadcast) به‌اختصار CB است که برای ارسال گسترده‌ی پیام به‌وسیله‌ی ارتباطات سلولی استفاده می‌شود. از این سرویس معمولا با عنوان سرویس پیام کوتاه فراگیر (CB messages) نیز یاد می‌شود. در بسیاری از کشورها، مخابرات از این سرویس برای اطلاع‌رسانی درباره‌ی بلایای طبیعی و هشدار به شهروندان منطقه استفاده می‌کند و آمار نشان می‌دهد استفاده از آن، تلفات جانی را به میزان درخورتوجهی کاهش می‌دهد.

class 0 message

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات، نیز بعد از وقوع سیل در مناطق گلستان اعلام کرد سرویس هشدار شرایط بحرانی اپراتورها آغاز‌به‌کار کرده تا پیش از وقوع سیل، مردم از‌این‌طریق آگاه شوند و اقدامات لازم را انجام دهند. وزیر ارتباطات از مردم درخواست کرده به هشدارهای این سرویس توجه کنند؛ اما با گذشت چند روز، برخی کاربران در فضای توییتر اعلام کردند از این سرویس در اپراتور ایرانسل با هدف تبلیغات سوءاستفاده شده است.

وزیر ارتباطات نیز به این موضوع واکنش نشان داد و پس از تأیید آن، اعلام کرد با این موضوع برخورد خواهد شد. وی در توییت خود نوشت:

شواهد ارائه‌شده روشن و تخلف آشکار است. هم برخورد می‌کنیم و هم متوقف.

به‌روزرسانی: ایرانسل با انتشار پستی از پیگیری این موضوع و برخورد قاطع با شرکت متخلف خبر داد و نوشت:

پیرو پیگیری‌های انجام‌شده مشخص شد پیام مذکور را یکی از ارائه‌کنندگان «خدمات محتوای پیامکی» دارای مجوز ارسال کرده که با اپراتورهای تلفن‌همراه برای ارسال پیام انبوه قرارداد دارند.ایرانسل ضمن عذرخواهی از مشترکان دریافت‌کننده این پیام اعلام می‌کند با شرکت متخلف قاطعانه برخورد خواهد کرد. ایرانسل همواره درکنار مشترکانش سعی کرده خدمات دیجیتال خود را با هدف تجربه‌ی زندگی بهتر ارائه دهد. همچنین، این شرکت از مشترکان پیگیر این تخلف بسیار سپاسگزار است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات