لوگوی نوروزی گوگل امسال هم در ایران قابل مشاهده نیست

جمعه ۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی نوروزی گوگل امسال هم در ایران نمایش داده نمی‌شود اما در پاکستان، قزاقستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و اسرائیل قابل مشاهده است.
تبلیغات

گوگل دودل (Google Doodle)، تغییر موقتی لوگوی اصلی گوگل است که در مناسب‌های خاص مانند تولد اشخاص مهم، سال نوی میلادی، عید نوروز یا سایر اتفاقات ویژه اعمال می‌شود. این طرح‌ها که توسط طراحان مخصوص کشیده می‌شود، در صفحه‌ی اصلی گوگل و به‌جای لوگوی اصلی نشان داده می‌شود.

به‌عنوان مثال، تولد افراد مهمی مانند آلبرت اینشتین، لئوناردو داوینچی، ابوعلی سینا که تأثیر مهمی روی دنیا گذاشته‌اند یا سایر اتفاقات مهم مانند جشن سال نوی میلادی از جمله مناسبت‌هایی هستند که گوگل هر سال طرحی متناسب با آن‌ها طراحی کرده و در صفحه‌ی اصلی خود نمایش می‌دهد.

google nowruz 2019

گوگل هر سال به مناسبت عید نوروز نیز، دودل ویژه‌ای طراحی می‌کند و در کشورهایی که نوروز را جشن می‌گیرند به کاربران نشان می‌دهد اما امسال هم مانند چند سال گذشته نام ایران میان این کشورها دیده نمی‌شود. تغییر لوگوی گوگل به مناسبت نوروز امسال در کشورهایی مانند پاکستان، قزاقستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و اسرائیل قابل مشاهده است اما در ایران و افغانستان که نوروز، آغاز سال نو و از مهم‌ترین اعیاد این دو کشور به شمار می‌رود قابل مشاهده نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات