طرح رومینگ ملی دیتا گسترش پیدا کرد

پنج‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توافق دوم رومینگ ملی دیتای دو اپراتور بزرگ و پوشش 3G و 4G در بیش از ۵۵۰۰ روستا و ۳۸۰۰ کیلومتر جاده خبر داد.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی از توافق دوم رومینگ ملی دیتای دو اپراتور بزرگ کشور خبر داد. وزیر ارتباطات پیش از این در آذرماه اعلام کرده بود رومینگ ملی بین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل برقرار شده است تا تمام مشترکان بتوانند در مناطقی که سیم‌کارتشان آنتن‌دهی ندارد از آنتن اپراتورهای دیگری که آن منطقه را پوشش داده‌اند استفاده کنند.

تا پیش از اجرای این طرح ۷۰۰۰ منطقه تنها تحت پوشش اپراتور همراه اول و ۶۸۰۰ منطقه تنها تحت پوشش اپراتور ایرانسل بود؛ اما با اجرای این طرح، تمام مناطق هم تحت پوشش ایرانسل و هم تحت پوشش همراه اول خواهند بود. حال وزیر ارتباطات با انتشار توییتی از گسترش این طرح در بیش از ۵۵۰۰ روستا و ۳۸۰۰ کیلومتر جاده خبر داده است تا نقاط کور نیز تحت پوشش 3G و 4G قرار بگیرند. وی در توییت خود نوشت:

و ‌اما خبر‌خوب جدید: دیگر مهم نیست از کدام اپراتور خدمات می‌گیرید، از هفته‌ی آینده، تمام ایران سرای شما خواهد بود. امروز با توافق دوم رومینگ‌ملیِ دیتای دو اپراتور بزرگ، ۳۸۰۰ کیلومتر جاده و بیش‌از  ۵۵۰۰ روستای دیگر تحت پوشش 3G و‌ 4G قرار گرفتند که نقاط کور نیز در دسترس قرار بگیرند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات