یونیسف به استارتاپ‌های ایرانی تسهیلات می‌دهد

چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
صندوق نوآوری جهانی یونیسف از سرمایه‌گذاری بذری تا سقف ۱۰۰ هزار دلار در استارتاپ‌هایی خبر داد که در جهت ارتقای زندگی انسان‌ها تلاش می‌کنند.
تبلیغات

محمدجعفر نعناکار، مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات از سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری جهانی یونیسف در تمامی کشورهایی خبر داد که این سازمان در آن‌ها برنامه‌ی کشوری دارد. این صندوق روی طرح کسب‌وکارهای نوپایی سرمایه‌گذاری می‌کند که در جهت ارتقای زندگی انسان‌ها و در زمینه‌های علم داده، یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و راه‌حل‌های فن‌آورانه‌ی مشابه فعالیت می‌کنند. وی گفت:

صندوق نوآوری یونیسف پیوسته روی طرح‌هایی که بر زندگی بشر تأثیر می‌گذارد سرمایه‌گذاری‌هایی انجام می‌دهد. امسال نیز قرار است این صندوق روی طرح کسب‌وکارهای نوپایی که در زمینه‌هایی مانند علم داده، یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و راه‌حل‌های فناورانه مشابه فعالیت می‌کنند تا سقف ۱۰۰ هزار دلار و تا مرحله‌ی بذری سرمایه‌گذاری کند.
unicef

نعناکار همچنین تأکید کرد استارتاپ‌هایی با داشتن ایده‌های مشابه در حوزه‌های کشاورزی، آب‌وهوا و به ویژه حل مسائل بحران کم‌آبی و یا آموزش برای کودکان نیز امکان ثبت‌نام و برخورداری از این فرصت را دارا هستند. وی همچنین تأکید کرد سقف کمک مالی ۱۰۰ هزار دلار بوده و به این معنا نیست که هر استارتاپ سهمیه‌ی ۱۰۰ هزار دلاری دریافت خواهد کرد. وی در مورد نقش سازمان فناوری اطلاعات در مراحل ثبت‌نام استارتاپ‌های ایرانی گفت:

متأسفانه این فراخوان به سازمان دیر اعلام شد و تنها کاری که در این بین ما توانستیم انجام دهیم اطلاع‌رسانی است. اما ما این آمادگی را داریم که بعد از ۹ اسفند و با پایان زمان ثبت‌نام شرکت‌ها در این فرخوان، امکان صحت‌سنجی اطلاعات شرکت‌های استارت‌آپی و پشتیبانی از اطلاعات و داده‌ها را برای صندوق نوآوری یونیسف فراهم کنیم.

براساس اظهارت او شرکت‌های استارتاپی ایرانی تا ۹ اسفند می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در صندوق نوآوری یونیسف اقدام کرده و جزئیات بیشتر آن را از طریق این لینک مطالعه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات