بیستمین مسابقه برنامه‌نویسی دانشجویی ACM آغاز به‌کار کرد

پنج‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بیستمین دوره از مسابقات منطقه‌ای برنامه‌نویسی ACM صبح امروز به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد.
تبلیغات

بیستمین دوره از مسابقه‌ی برنامه‌نویسی ACM در منطقه‌ی غرب آسیا، صبح امروز به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و در قالب رقابتی دو روزه آغاز شد. این مسابقه یکی از مسابقات منطقه‌ای ACM در سطح جهان است که از سال ۱۳۷۸ در تهران و به‌ همت دانشگاه صنعتی شریف، همه‌ساله با حضور ۸۰ تیم سه‌نفره از دانشگاه‌های کشور و منطقه برگزار می‌شود؛ در نهایت یک تا دو تیم برتر آن نیز به مسابقات جهانی برنامه‌نویسی ACM راه پیدا می‌کنند.

بیستمین مسابقه ACM شریف

مسابقه‌ی برنامه‌نویسی دانشجویی ACM در سال ۱۹۷۷ توسط انجمن ACM با هدف ارتقاء توانایی برنامه‌نویسی گروهی در بین دانشجویان راه‌اندازی شد، این مسابقه همه‌ساله به‌صورت منطقه‌ای در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شود و برندگان مسابقات منطقه‌ای به‌ مرحله‌ی نهایی راه پیدا می‌کنند. در سال ۲۰۱۷ حدود ۵۳۰ مسابقه‌ی منطقه‌ای در سطح دنیا برگزار شد که طی آن‌ها نزدیک به ۴۹ هزار دانشجو از ۳۱۰۰ دانشگاه در ۱۱۱ کشور دنیا در مدت چهار ماه به رقابت پرداختند و در نهایت ۱۴۰ تیم برتر به مسابقه‌ی جهانی راه یافتند.

بیستمین مسابقه ACM شریف

از سال ۱۳۷۸ که تهران میزبانی مسابقات منطقه‌ای غرب آسیا را برعهده داشته، دانشگاه صنعتی شریف، به‌صورت رسمی به‌عنوان سایت غرب آسیا، میزبان تیم‌های مختلف از داخل و خارج کشور بوده و یک بار نیز در سال ۱۳۹۰، دانشگاه تهران میزبان این رقابت‌ها بوده است؛ اما امسال نیز مانند گذشته، بیستمین دوره‌ی مسابقات منطقه‌ای ACM طی روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر به‌میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت کافه بازار برگزار خواهد شد.

زومیت با حضور در بیستمین دوره از مسابقات برنامه‌نویسی منطقه‌ای ACM، پوشش جامعی از آن خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات