استعلام وارد کننده گوشی و نوع ارز وارداتی ممکن شد

دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آذری جهرمی هفته پیش توییتی منتشر کرد و در آن به استعلام نام شرکت واردکننده و ارز تخصیصی به واردات گوشی پرداخت. حال ظاهرا استعلام این موارد از سامانه‌ی #۷۷۷۷* ممکن شده است.
تبلیغات

هفته‌ی پیش در پی انتشار لیست واردکنندگان گوشی موبایل و میزان ارزی که برای واردات گوشی به آن‌ها تخصیص داده شد، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در توئیتر نوشت:

پس از انتشار لیست واردکنندگان، امکان استعلام نام شرکت وارد کننده و نوع ارز تخصیصی برای واردات گوشی از روز گذشته با دستور تسریع رئیس جمهور در سامانه #۷۷۷۷* فراهم شد.

حال پس از یک هفته ظاهرا امکان استعلام از سامانه‌ی #7777* فراهم شده است. براین اساس کاربران پس از شماره‌گیری کد دستوری مذکور، لازم است IMEI یا همان کد ۱۴ رقمی را وارد کرده است و سپس در پیامکی که برای آن‌ها ارسال می‌شود، اطلاعاتی همچون نام شرکت واردکننده گوشی و نوع ارزی که برای واردات به گوشی مذکور اختصاص یافته، رجیستر شدن یا نشدن گوشی و نام و مدل دستگاه را دریافت می‌کنند.

امکان استعلام نه فقط از طریق کد #۷۷۷۷*، بلکه از طریق سایر روش‌های توسعه‌یافته توسط سامانه‌ی همتا امکان پذیر است؛ برای مثال می‌توان با مراجعه به وب‌سایت سامانه‌ی همتا یا استفاده از اپلیکیشن این سامانه نیز اشاره کرد؛ البته باید به این نکته اشاره کنیم که سامانه‌ی همتا اطلاعات مربوط به واردکننده و نوع ارز به‌کار رفته برای واردات را تنها برای گوشی‌های جدید ارائه می‌کند و خبری از ارائه‌ی اطلاعات مورد نظر برای گوشی‌های هوشمند قدیمی‌تر نیست.

استعلام گوشی کد #7777*

بنابراین اگر کاربر گوشی مذکور را با محاسبه‌ی قیمتی با بهای بالاتری از میزان ارز اختصاص یافته به آن، خریداری کرده‌ باشند، می‌توانند از طریق سامانه‌ی ۱۲۴ یا تعزیرات شکایت خود را ثبت کرده و نسبت به بررسی و دریافت هزینه‌ی مابه‌تفاوت اقدام کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات