شرکت ارتباطات زیرساخت با تکذیب تحریم گوگل علیه ایران، قطع دسترسی به گوگل مپ را بررسی می‌کند

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
پس از قطع دسترسی به سرویس نقشه‌ی گوگل توسط وب‌سایت‌های ایرانی با دامنه‌ی ir از دو روز پیش، شرکت ارتباطات زیرساخت تحریم گوگل علیه وب‌سایت‌های ایرانی را تأیید نکرده است.
تبلیغات

شرکت ارتباطات زیرساخت انتشار برخی از اخبار مبنی بر تحریم های جدید علیه زیرساخت‌های ارتباطی ایران از سوی شرکت آمریکایی گوگل را تأیید نکرد. همانطور که می‌دانید، از دو روز پیش اغلب سایت‌های ایرانی با دامنه‌ی ir قادر به استفاده از سرویس نقشه‌ی گوگل (Google Maps) نیستند که نشان از قطع دسترسی به API سرویس نقشه‌ی گوگل برای سایت‌ها با دامنه‌ی ir‌ دارد.

با توجه به اعمال این محدودیت علیه وب‌سایت‌ها با دامنه‌ی ir بسیاری از گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن هستند که اعمال تحریم‌های جدید علیه زیرساخت‌های ارتباطی ایران در حال انجام است و یکی از آن‌ها می‌تواند تحریم گوگل علیه ایران باشد.

حسنعلی عیسی زاده، مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت، این اخبار را تأیید نکرد. وی اعلام کرد که گزارشی از اعمال محدودیت توسط گوگل واصل نشده است.

عیسی زاده در مورد کاربرانی که با این مشکل روبه‌رو هستند، گفت:

... لیکن اگر کاربرانی که از Api گوگل استفاده می‌کنند دچار محدویت یا اختلال شده‌اند، می‌توانند از طریق رایانامه شرکت ارتباطات زیرساخت به نشانی help@tic.ir موضوع را اعلام کنند تا همکاران ما آن را رسیدگی کنند و اقدام مقتضی به عمل آورند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات