
بر اساس گزارش رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی، طبق قانون حمایت از مصرفکنندگان، تمامی گوشیهای وارداتی به کشور باید ۱۸ ماه خدمات پس از فروش به خریداران ارائه دهند.
مهدی محبی مهمترین دستاورد طرح رجیستری گوشیهای موبایل را امکان نظارت بر خدمات پس از فروش گوشیهای وارداتی عنوان و اعلام کرد که تمامی شرکتهایی که بهصورت رسمی گوشی موبایل وارد کشور میکنند و این گوشیها رجیستر میشوند، باید نسبت به ارائه خدمات پس از فروش به خریداران گوشی نیز اقدام کنند.
وی با تأکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم اصلی بودن گارانتی و خدمات پس از فروش گوشیها نظارت دارد، گفت واردکنندگان گوشی ملزم به دریافت مجوز از اتحادیه دستگاههای مخابراتی هستند و این اتحادیه بر عملکرد صحیح این شرکتها در ارائه خدمات به خریداران نظارت دارد.
رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی با بیان اینکه مطابق با قانون سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان، هر گوشی وارداتی باید دارای ۱۸ ماه خدمات پس از فروش باشد، گفت:
خریداران گوشی موبایل در زمان خرید باید علاوه بر دریافت کد فعالسازی طرح رجیستری و شناسه گوشی از فروشنده، نسبت به دریافت برگه گارانتی ۱۸ ماهه نیز اهتمام ورزند تا امکان ارائه خدمات پس از فروش کالا برای آنها وجود داشته باشد.
محبی تأکید کرد که هرگونه شکایت در این زمینه از طریق اعلام به اتحادیه دستگاههای مخابراتی مورد پیگیری قرار میگیرد.
قوانین و مقررات ارسال دیدگاه در بخش دیدگاههای زومیت
لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهدهی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاحدید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.
در صورت مشاهدهی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آنها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.