جوابیه همراه اول به شاتل در مورد مهاجرت کاربران اپراتور اول به سایر اپراتورها و پاسخ شاتل به آن

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
مطالعه 4 دقیقه
در طول چند روز گذشته شاتل خبری منتشر کرد که بر اساس آن عضو هیات مدیره شاتل به علاقه‌مندی ۴۱ درصد از کاربران همراه اول برای مهاجرت به ایرانسل و رایتل اشاره کرده بود. امروز همراه اول به این اقدام واکنش رسمی نشان داد. برای اطلاع از اظهارات عضو هیات مدیره شاتل و جوابیه همراه اول با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

بر اساس اخباری که طی چند روز گذشته در وب‌سایت شاتل منتشر شده، ظاهرا محمد میرطاووسی، عضو هیات مدیره شاتل در کنگره MVNO لندن حضور یافته است. وی در یک سخنرانی اعلام کرد:

ارائه سرویس ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (Number Portability) از فرصت‌های جدیدی به شمار می‌رود که در بازار ایران ایجاد شده و بر اساس نتایج یک نظرسنجی، بیش از ۴۱ درصد از کاربران همراه اول قصد دارند پس از ارائه رسمی این سرویس به سمت دو اپراتور دیگر ایرانسل و رایتل مهاجرت کنند. بیشتر این افراد، مشترکان با متوسط درآمد بالا هستند که می‌خواهند از سرویس‌های مطلوب برخوردار شوند.

سرویس ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (Number Portability) به مالک شماره موبایل امکان می‌دهد که با حفظ شماره و طی قرارداد مشخصی اپراتور تلفن همراه خود را عوض کند. بنابراین کاربران می‌توانند برای هر شماره در سال دو بار اپراتور خود را تغییر دهند.

همراه اول پس از انتشار این خبر و گفته‌ی میرطاووسی در خبر منتشر شده بر روی سایت شاتل، امروز نسبت به این خبر واکنش نشان داد.

اپراتور اول ایران در جوابیه رسمی خود که از سمت اداره کل ارتباطاتش منتشر شده‌، از شرکت شاتل خواسته که آمال تجاری خود را به عنوان نظر مردم منتشر نکند.

این شرکت در جوابیه خود آورده است:

در پی انتشار خبری در وب‌سایت شاتل به نقل از عضو هیأت مدیره آن شرکت، مبنی بر تمایل  ۴۱ درصد از کاربران همراه اول در مهاجرت به سمت سایر اپراتورها، اپراتور اول تلفن همراه کشور اعلام می‌کند یقیناً این ادعا نادرست بوده و با نتایج نظرسنجی‌های متعدد صورت گرفته مغایر است.

این اپراتور سراسری موبایل در کشور اعلام کرده که در بازه‌های زمانی منظم، اقدام به نظرسنجی‌های علمی از تمامی کاربران تلفن همراه و بخصوص مشترکان خود می‌کند که نتایج این نظرسنجی‌ها با ادعای مذکور کاملاً مغایر است و در شمار ادعاهایی قرار می‌گیرد که در راستای تخریب برندهای بزرگ طراحی می‌شوند.

در نظرسنجی که زومیت در بین کاربران خود ترتیب داده بود، به طور کلی ۴۴ درصد از کاربران گفته بودند که اپراتور کنونی خود را به ایرانسل تغییر خواهند داد، ۱۲.۳۸ درصد قصد مهاجرت به رایتل را داشتند و ۹.۷۶ درصد از کاربران گفته بودند که شماره کنونی خود را به اپراتور همراه اول تغییر خواهند داد. ۳۲.۹۳ درصد نیز اعلام کرده بودند که اپراتور کنونی خود را تغییر نخواهند داد.

در پی انتشار جوابیه همراه اول به مسایل مطرح شده از سوی میرطاووسی، شرکت شاتل نیز جوابیه‌ای بر جوابیه همراه اول منتشر کرده که در ادامه آن را می‌خوانید:

پیرو انتشار خبری با عنوان «شاتل خدمات تلفن همراه و Wi-Fi آفلودینگ عرضه می‌کند» از سوی شاتل که در آن اظهارات دکتر محمد میرطاووسی، یکی از اعضای هیات مدیره شرکت شاتل، در کنفرانس MVNO Networking Congress لندن منعکس شده بود و در بخشی از آن گفته شده بود «براساس نتایج یک نظرسنجی، بیش از ۴۱ درصد از کاربران همراه اول به مهاجرت به سمت ایرانسل و رایتل تمایل دارند» و پاسخ رسانه‌ای شرکت محترم ارتباطات سیار ایران به این خبر مبنی بر نادرست خواندن آن و مغایر بودن آن با نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی آن شرکت، نکاتی با هدفت تنویر افکار عمومی و آن شرکت محترم در این باره ارایه می‌شود:
گروه شرکت‌های شاتل ضمن ابراز تشکر از توجه شرکت ارتباطات سیار ایران، به اطلاع می‌رساند تمامی اطلاعات ارایه شده از سوی یکی از مدیران شاتل در کنفرانس شبکه‌های MVNO که از سوی اینفورما در لندن برگزار شد، براساس نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته و منتشر شده در رسانه‌های عمومی منعکس شده و تمامی اطلاعات بدون کوچکترین دخل و تصرفی ارایه شده و شاتل هیچ‌گونه تصرفی در شیوه برگزاری، تحلیل و یا نتایج آنها نداشته است. نظرسنجی مورد اشاره عملا تنها نظرسنجی منتشر شده در این بخش به حساب می‌آید و نتایج آن در سایت‌های خبری مختلفی همچون تابناک منتشر شده و در دسترس است.
یقینا تلاش شبانه‌روزی شرکت ارتباطات سیار ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن همراه در منطقه خاورمیانه برای توسعه شبکه و بهبود کیفیت خدمات در کنار سایر اپراتورهای فعال در بازار ارتباطات کشور، باعث بهبود سرویس آنها در طول این مدت شده است و در صورت وجود اطلاعات به روز شده در این باره، به اشتراک‌گذاری آن موجب اطلاع درست از بازار و تدوین طرح‌های دقیق‌تر برای ارایه سرویس می‌شود.
همچنین، همانطور که سازمان محترم تنظیم مقرارت و وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها اعلام کرده‌اند، هدف نهایی از ارایه مجوز به اپراتورهای مجازی تلفن همراه، ایجاد انگیزه برای بهبود کیفیت سرویس‌ها، افزایش رقابت و از همه مهمتر ارتقای سطح رضایت مشتریان از خدمات و سرویس‌های مخابراتی ارایه شده در کشور است و امید می‌رود با همراهی اپراتورهای بزرگ تلفن همراه کشور این مهم فراهم شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات