تفاهم‌نامه ترابردپذیری شماره موبایل به امضا رسید

یک‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
مطالعه 3 دقیقه
طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه، مختص ایران نیست و ۷۰ کشور مختلف این سرویس را راه‌اندازی کرده‌اند. با این طرح کاربر می‌تواند اپراتور همان شماره‌ای که دارد را بر اساس سلیقه خود تغییر داده و از خدمات آن اپراتور بدون نیاز به تغییر شماره استفاده کند. تفاهم‌نامه این طرح امروز به امضای مدیران عامل سه اپراتور اصلی کشور رسید.
تبلیغات

رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات درمراسم انعقاد تفاهم‌نامه اصول حاکم بر خدمات ترابردپذیری شماره تلفن همراه (MNP) با تاکید بر لزوم فعالیت همزمان رگولاتوری و اپراتورها در این زمینه گفت:

لازم است این طرح به صورت همگام در بخشهای مختلف پیش برود و بر همین اساس ۲۲ بهمن امسال کار اجرایی و عملیاتی اولیه این طرح اجرایی خواهد شد.
بر اساس اساسنامه، این وظیفه بر عهده سازمان تنظیم مقررات ارتباطات قرار دارد که با توجه به محصولات متنوع بخش ICT از وجود آزمایشگاه‌های قدرتمند و مجهز در این زمینه اطمینان خاطر ایجاد کنند. بر همین اساس امروز شاهد اعطای اعتبارنامه به پنج آزمایشگاه تایید نمونه تجهیزات ارتباطی نیز خواهیم بود.

وحید صدوقی، مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار، نیز در این مراسم به ارائه توضیحاتی پرداخته و گفت:

طی یک سالی که از فعالیتهای همراه اول در زمینه 3G می‌گذرد، ۴۲۰۰ سایت نسل سه در کشور راه‌اندازی شده و بر این اساس می‌توان ادعا کنیم که بزرگترین شبکه نسل ۳ کشور را داریم.

وی همچنین اعلام کرد:

برای سال جاری بودجه‌ای بالغ بر ۲۷۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی شبکه خود در نظر گرفته‌ایم و با طرح‌های مختلف تلاش داریم دسترسی مردم به خدمات همراه اول را ارتقاء بخشیم.
portability

علیرضا قلمبر دزفولی، مدیر عامل ایرانسل نیز در این مراسم از نصب ۶۰۰۰ سایت نسل ۳ و ۴ خبر داد و گفت کهبه طور متوسط طی یکسال گذشته روزی ۱۶ بار سایت نصب کرده‌ایم که این رقم در منطقه رکوردی جدید محسوب می‌شود که ممکن است در سطح دنیا نیز رکورد دار باشد.

وی همچنین یادآور شد:

در حال حاضر ایرانسل ۲۳ میلیون کاربر اینترنت دارد که از این میان ۱۲.۵ میلیون نفر کاربر اینترنت نسل ۳ و ۴ بیش از ۵۰۰ هزار نفر کاربر وایمکس هستند و در مجموع در میان مشترکان اپراتور دوم بیش از ۲۳ میلیون گوشی هوشمند در حال استفاده است.

مجید صدری، مدیرعامل رایتل نیز در این مراسم گفت:‌

طی دو سال گذشته تعداد مشترکان فعال رایتل از ۳۵۰ هزار مشترک به ۴ میلیون رسیده است و همچنان رایتل با تحت پوشش قرار دادن ۳۵۰ شهر بیشترین پوشش 3G کشور را دارد که امید می‌رود تعداد این طرح‌ها تا پایان سال به ۴۰۷ شهر برسد.

با اجرای طرح ترابردپذیری از اواخر امسال مشترکان این آزادی عمل را خواهند داشت تا بتوانند بر اساس نیاز خود، اپراتوری که فکر می‌کنند برای آنها مناسب‌تر است را انتخاب کنند و برای این کار نیازی به تغییر شماره تماس خود نخواهند داشت. تغییر اپراتور رایگان خواهد بود و کاربر می‌تواند دو بار در سال اپراتور خود را تغییر دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات