وزیر ارتباطات، تغییرات مدل‌های ثروت آفرینی در انقلاب صنعتی چهارم را تشریح کرد

شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات اعلام کرد در انقلاب صنعتی چهارم، مدل کسب ثروت از مالکیت فیزیکی به مالکیت ایده تغییر خواهد کرد.
تبلیغات

وزیر در سخنانی درباره‌ی انقلاب صنعتی چهارم، توضیحاتی راجع به تغییر مدل‌های کسب و کار در این دوره ارائه کرد. واعظی در سومین کنفرانس بین‌المللی انقلاب چهارم صنعتی گفت:

نگاه به اینترنت و فعالیت‌ها در حال تغییر است. برخلاف گذشته که مالک باید ثروت‌آفرینی می‌کرد، امروز کسی که ایده‌ای دارد و می‌تواند پلت‌فرم درستی را ارائه کند، تولید ثروت می‌کند.

واعظی همچنین معتقد است که پلت‌فرم‌ها و ایده‌ها بر بازار انقلاب صنعتی چهارم حاکمیت دارند. وی گفت:

شرکت‌های بیمه و بانک دیگر جزو ۱۰ شرکت برتر دنیا در زمینه‌ی ذخایر و سرمایه نیستند. شرکت‌هایی مانند گوگل و مایکروسافت که بر اساس پلت‌فرم‌ها، نرم‌افزارها‌ و ایده‌ها هستند، توانسته‌اند ثروت‌آفرینی کنند. این علائم به همه‌ی ما می‌گویند که اگر قصد ورود به انقلاب صنعتی چهارم را داریم، باید رویکردمان را تغییر دهیم؛ چون با رویکرد گذشته نمی‌توانیم وارد این انقلاب شویم.

شرکت‌هایی که قادر به جمع‌آوری دیتای بزرگ هستند، شرکت‌های ثروت‌آفرین خواهند بود

واعظی شرکت‌هایی را که قادر به جمع‌آوری دیتای بزرگ هستند، صاحبان ثروت‌های بزرگ دانست؛ زیرا بسیاری از تصمیمات و سرمایه‌گذاری‌ها و خلق ثروت‌ها بر اساس تحلیل داده‌ها انجام می‌شود و همچنین داده‌ها از بسیاری از بحرا‌ن‌ها جلوگیری می‌کنند.

از مزایای انقلاب صنعتی در حیطه‌ی کسب‌و‌کار، ظهور مشاغل جدید و تغییر در این بازار است؛ هر چند این انقلاب مشاغلی را از بین خواهد برد. همچنین بازار گسترده‌ی اینترنت اشیاء (IoT) با توجه به نوظهور بودنش، پتانسیل زیادی برای ایجاد شغل و ثروت‌آفرینی دارد. به گفته‌ی واعظی، حدود دو سال است که کمیته‌هایی در پژوهشگاه IT کشور در مورد 5G، اینترنت اشیاء و تمام ملزومات زیرساختی انقلاب صنعتی چهارم تشکیل شده است و وزارت ارتباطات به دنبال ایجاد بستر برای تحقق این امور است تا برنامه‌ی پنج‌ساله‌ی ششم را بر این بسترها بسازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات