شبکه ملی اطلاعات افتتاح شد

یک‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
فاز نخست شبکه ملی اطلاعات امروز افتتاح شد. این شبکه محدود به داخل کشور نخواهد بود. شبکه ملی اطلاعات با حضور معاون اول رئیس جمهوری و جمعی از مسئولان افتتاح شد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

فاز اول شبکه ملی اطلاعات با شعار «دسترسی به اطلاعات با سرعت بیشتر، کیفیت بهتر، هزینه کمتر» امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد. شبکه‌ ملی اطلاعات در کنار اینترنت با سرعت و قیمتی متفاوت در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

با افتتاح این شبکه نیاز به برقراری ارتباطات داخلی بر بستر پهنای باند خارجی نیست. البته این به معنای عدم ارتباط پهنای داخل و خارج نیست و کاربران و حتی سرویس‌های داخلی می‌توانند همزمان به پهنای باند داخل و خارج دسترسی داشته باشند.

این شبکه امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابولحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، نصرالله جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مدیران بخش خصوصی به‌ویژه اپراتورهای ثابت و همراه افتتاح شد.

در فاز اول این شبکه اپراتور‌های ثابت و همراه شامل آسیاتک، شاتل، پارس آنلاین، مخابرات، مبنا، افرانت، صبانت، همراه اول، ایرانسل و رایتل به همراه دو سرویس دهنده‌ی ایرانی آپارات و تلوبیون فعالیت داشته‌اند.

البته مدیریت این طرح بر عهده‌ی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شامل سازمان فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات