اطلاعیه وزارت ارتباطات در مورد حفظ حریم خصوصی مشترکان

سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نگرانی‌های به وجود آمده در بین کاربران به خاطر افشای اطلاعات مشترکان ایرانسل اقدام به انتشار اطلاعیه کرده و در آن از اهمیت حفظ حریم خصوصی مشترکان سخن گفته است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

در پی افشای اطلاعات مشترکان ایرانسل و نگرانی‌های به‌وجود آمده، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی اطلاعیه‌ای صادر کرده و در آن توضیحاتی ارائه داده است.

در این اطلاعیه آمده است:

اطلاعات مطرح شده مربوط به سه سال پیش است که در همان زمان نیز موضوع از طریق مراجع ذی‌ربط پیگیری گردید و هیچگونه رخداد جدیدی(هک یا سرقت اطلاعات) به وقوع نپیوسته و صرفاً فردی با طراحی یک ربات تلگرامی، اطلاعات قدیمی را منتشر کرده است.با توجه به اینکه مهمترین وظیفه‌ی این وزارت و شرکت های تابعه حفظ حریم خصوصی افراد در همه بخش ها است، در اولین فرصت نسبت به مسدود شدن ربات مذکور اقدام شد.اقدامات مراجع ذی صلاح نیز منجر به دستگیری فرد خاطی شد که هدف خود را شهرت مطرح کرده و لذا سایر مواردی که بصورت شایعه در شبکه های اجتماعی مبنی بر رقابت ناسالم بین اپراتورها مطرح می‌شود صحت نداشته و این وزارت نهایت دقت را در ایجاد فضای رقابتی سالم بین فعالان حوزه دارد و قطعاً در صورت تخلف هر یک از فعالان برخود قاطع و لازم با آن ها صورت خواهد گرفت.لازم به ذکر است در حال حاضر هیچگونه نگرانی برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه موجود در کشور وجود ندارد و اپراتورها از قبل موظف گردیده‌اند که از نظر فنی و تخصصی امنیت لازم را برای حفظ و صیانت از حریم خصوصی کاربران ایجاد نمایند.

پیش از این نیز روابط عمومی ایرانسل نیز با انتشار یک بیانیه، موضع گیری‌ رسمی این اپراتور را در قبال اتفاقات رخ داده اعلام کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات