بهترین روش غیرفعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی

جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹
مطالعه 5 دقیقه
پیامک گوشی در دست
در این مقاله آسان‌ترین روش‌های غیرفعال‌سازی و توقف دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را به شما آموزش می‌دهیم. این ترفندها برای سیمکارت‌های مختلف ارائه شده‌اند
تبلیغات

حتماً تاکنون پیامک تبلیغاتی دریافت کرده‌اید، گاهی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی سرسام‌آور می‌شود؛ بنابراین، شاید بخواهید روش لغو پیامک تبلیغاتی را بدانید. به‌طور کلی لغو پیامک تبلیغاتی روش‌های سریعی دارد که با چند کلیک یا ارسال چند پیام انجام می‌شود و نیاز به انجام فرایند پیچیده‌ای نیست.

تبلیغات یکی از بزرگ‌ترین صنایع حال حاضر بشر است. براساس آمار منتشرشده در وب‌سایت Statista درآمد تبلیغات صاحبان رسانه در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۴۰۱ خورشیدی) ۸۰۸ میلیادر دلار تخمین زده می‌شود و تا ۲۰۲۶ انتظار می‌رود از مرز یک تریلیون دلار نیز عبور کند.

روش‌های مختلفی در صنعت تبلیغات به‌کار گرفته می‌شوند که می‌توان به ویدئوهای کوتاه تلویزیونی، چاپ پوستر، بیلبورد تبلیغاتی، بنر و... اشاره کرد. می‌توان گفت هر مکان و زمانی که انبوه اشخاص فعالیت حضوری یا آنلاین داشته باشند، بستر مناسبی برای تبلیغات فراهم می‌کند.

اکثر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مختلف آنلاین، برای مثال، اینستاگرام، محیطی برای سرگرمی فراهم می‌کنند و زمانی که کاربر در آن جا صرف می‌کند را به شرکت‌های تبلیغاتی می‌فروشند.

یکی از روش‌های مرسوم تبلیغات، ارسال پیامک‌های گروهی توسط سامانه‌های پیامکی است. تبلیغات شاید کمی بار معنایی منفی در خود داشته باشد و حس خوبی در شنونده یا بیننده ایجاد نکند؛ اما در هر صورت بخش اعظمی از نیازها و آشنایی ما با محصولات جدید ازطریق تبلیغات صورت می‌گیرد و به‌خودی خود نکات مثبت زیادی دارد.

فرض کنید از فروشگاهی خرید می‌کنید و با عضویت در اشتراک آن‌جا هر زمان که کالای جدیدی داشته باشند به شما پیامک دهند یا درباره‌ی جشنواره‌های تخفیف اطلاع‌رسانی کنند. درهرصورت، ردوبدل کردن کردن پیامک در انجام بسیاری از کارها کمک‌کننده است، برای مثال، دریافت پیامک برای تراکنش‌های بانکی یکی از آن موارد به‌شمار می‌رود.

اساساً، تبلیغات پیامکی برای دریافت‌کننده پیام نباید هزینه‌ای دربر داشته باشد. درواقع، پیامک‌هایی مانند تراکنش‌های بانکی که نوعی سرویس به‌حساب می‌آیند قطعاً برای مشتری هزینه دارند؛ اما پیامک تبلیغاتی نباید آن‌طور باشد.

با این حال، نوعی از پیامک دارای هزینه وجود دارد که به‌عنوان «خدمات ارزش افزوده» شناخته می‌شود و در آن مشترک برای دریافت برخی خدمات نظیر دریافت پیامک آموزشی، شرکت در مسابقات، دریافت پیام چندرسانه‌ای، تبلیغات موبایلی و... هزینه‌ای را به اپراتور پرداخت می‌کند.

اما، در فعال‌سازی این اشتراک و دریافت خدمات ارزش افزوده مشترک این حق را دارد از تمام شرایط آگاه باشد و بداند که در ازای هر پیامکی که دریافت می‌کند باید چه مقدار هزینه بپردازد. در سال‌های اخیر ۵۰۰ اپلیکیشن باج‌گیر سرویس‌های ارزش افزوده شناسایی شدند که بدون اطلاع مشترک، برای او هزینه‌تراشی می‌کردند.

بنابراین، پیامک تبلیغاتی به‌خودی خود هزینه‌ای ندارد مگر اینکه از طریق خدمات ارزش افزوده باشد که در هر صورت باید درباره‌ی آن اطلاع‌رسانی شود. به‌هر حال، با توجه به مشخص شدن وضعیت کلاهبرداری‌ها و سوءاستفاده برخی افراد ازطریق خدمات ارزش افزوده، اپراتورها سازوکاری برای لغو پیامک خدمات ارز ش افزوده و تبلیغاتی طراحی کردند.

لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل

یکی از روش‌های لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل درواقع، بین تمام اپراتورها واحد است و با کد دستوری #۸۰۰* انجام می‌شود و به‌عنوان آسان‌ترین روش لغو پیامک تبلیغاتی شناخته می‌شود.

روش اول

شماره‌گیر آیفون

مرحله اول: ابتدا در صفحه شماره‌گیر کد دستوری #۸۰۰* را شماره‌گیری کنید.

مرحله دوم: در منوی به‌نمایش درآمده می‌توانید با وارد کردن عدد ۱ پیامک‌های تبلیغاتی را قطع کنید. با عدد ۲ خدمات محتوایی را متوقف کنید و با گزینه‌ی ۳ برای اطمینان خدمات فعال را استعلام کنید.

روش دوم

روش دیگر لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل شماره‌گیری کد دستوری #۵۰۰۶* است.

شماره گیر آیفون

مرحله اول: کد دستوری #۵۰۰۶* شماره‌گیری کنید.

مرحله دوم: دو گزینه برای فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی دریافت پیامک تبلیغاتی به‌نمایش درمی‌آید. گزینه ۲ را ارسال کنید.

مرحله سوم: نتیجه فرایند نشان داده خواهد شد.

همچنین می‌توانید با ارسال پیامک به سرشماره ۵۰۰۶ از خطوط ایرانسل نسبت به لغو پیامک تبلیغاتی اقدام کنید.

روش سوم

امکان لغو پیامک تبلیغاتی ازطریق ثبت درخواست در برنامه ایرانسل من نیز نیز وجود دارد.

منوی برنامه ایرانسل من

برای لغو پیامک تبلیغاتی در ایرانسل من، از نوار منوی پایین روی گزینه «خدمات» بزنید. سپس در بین آیکون‌های موجود در صفحه وارد بخش «خدمات ارزش افزوده» شوید. اگر خدمات ارزش افزوده‌ای برای شما فعال باشد در این صفحه مشاهده خواهید کرد و می‌توانید نسبت به لغو آن اقدام کنید. درغیر این صورت پیام «شما خدمات ارزش افزوده‌ فعالی ندارید» را مشاهده می‌کنید.

علاوه‌براین، اگر دو روش قبلی برای شما راحت نیست می‌توانید با شماره ۷۰۰ با مرکز پشتیبانی ایرانسل تماس بگیرید تا درخواست خود را ثبت کنید.

لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول

برای لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول، طبق اطلاعیه منشرشده در وب‌سایت رسمی همراه اول، مشترکین این اپراتور چهار روش پیشه‌رو دارند:

  • کد دستوری #۸۰۰* را شماره‌گیری کنند.
  • عدد ۱ را به سرشماره ۸۹۹۹ ارسال کنند.
  • کد دستوری #۸۹۹۹* را شماره‌گیری کنند.
  • با مرکز اطلاع‌رسالی ۹۹۹۰ تماس بگیرند.

همراه اول در ادامه تذکر داده است که پیامک‌های اطلاع‌رسانی اپراتور و سرویس‌های پایه و باند پهن این شرکت پیامک تبلیغاتی به‌حساب نمی‌آیند و در صورت لغو پیامک‌های تبلیغاتی این نوع از پیام‌ها همچنان ارسال خواهند شد.

علاوه‌براین، شرکت همراه اول مسئولیتی درباره پیامک‌های تبلیغاتی فروشگاهی که خود مشترک شماره‌ی خود را به آن‌ها داده است یا عضو باشگاهی شده است، ندارد و پیامک‌های تبلیغاتی آن‌ها لغو نمی‌شود.

راه دیگر لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول ازطریق برنامه همراه من انجام می‌شود که مشترکین می‌توانند ازطریق آن اقدام کنند.

برای لغو پیامک تبلیغاتی ازطریق اپلیکیشن همراه من مراحل زیر را طی کنید.

مرحله اول: ابتدا از منوی کاربری وارد برنامه «همراه من» شوید.

مرحله دوم: در بین گزینه‌های پایین روی «خدمات» بزنید.

مرحله سوم: صفحه را به پایین اسکرول کنید تا در بخش خدمات پیامک، گزینه «پیامک انبوه» را مشاهده کنید و روی آن بزنید.

مرحله سوم: صفحه را به پایین اسکرول کنید تا در بخش خدمات پیامک، گزینه «پیامک انبوه» را مشاهده کنید و روی آن بزنید. سپس پیامکی از سمت همراه اول مبنی‌بر غیرفال‌شدن پیامک تبلیغاتی دریافت می‌کنید.

لغو پیامک تبلیغاتی رایتل

در اطلاعیه‌ای که اپراتور رایتل برای روش‌های لغو پیامک تبلیغاتی در وب‌سایت خود منتشر کرده است، ۴ روش برای لغو پیامک تبلیغاتی در رایتل معرفی می‌شود.

روش اول استفاده از کد دستوری *۸۰۰# است که مانند ایرانسل و همراه اول امکان ارسال پیامک را نیز دارد. علاوه‌بر آن، روش دیگر استفاده از کد دستوری *۱۹۵# است.

پس از وارد کردن کد دستوری ستاره۱۹۵مربع، ۶ گزینه به‌نمایش درمی‌آید:

۱- خدمات فعال: برای استعلام خدماتی که در حال حاضر فعال هستند.

۲- قطع خدمات محتوایی: خدمات ارز افزوده محتوایی را قطع می‌کند.

۳- قطع تبلیغات: برای غیرفعال کردن خدمات فعال این گزینه را انتخاب کنید.

۴- تبلیغ از خط شخصی.

۵- فعال‌سازی مجدد پیامک‌های تبلیغاتی.

۶- هزینه خدمات ارزش افزوده.

روش دیگر لغو پیامک تبلیغاتی با استفاده از نرم‌افزار «رایتل من» است که می‌توانید با کمک منوی «مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده» فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی خدمات پیامکی انبوه را مشاهده و مدیریت کنید.

علاوه‌براین، در روش دیگر می‌توانید با مراجعه به سامانه خدمات پیامکی ارزش افزوده نیز، اقدام به لغو پیامک‌های تبلیغاتی کنید.

سوالات متداول زومیت

  • آسان‌ترین روش لغو پیامک تبلیغاتی چیست؟

    در همه‌ی اپراتورها می‌توان شماره‌گیری کد دستوری *۸۰۰# برای لغو پیامک تبلیغاتی اقدام کرد.

  • آیا پیامک تبلیغاتی هزینه دارد؟

    تمام پیامک‌های تبلیغاتی شامل هزینه برای دریافت‌کننده نمی‌شوند، بلکه مواردی که مشترک خودش عضو آن شود ممکن است شامل هزینه باشند که در این صورت به آن خدمات ارزش افزوده (VAS) می‌گویند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات