پس از آیپد پرو، آیپد ایر هم به نمایشگر اولد مجهز می‌شود

جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
رنگ بندی تبلت آیپد ایر نسل پنجم iPad Air 5 نمای پشت
اپل احتمالاً در سال‌های آینده نسل جدید آیپد ایر را با نمایشگر اولد روانه‌ی بازار خواهد کرد.
تبلیغات

طبق گزارش The Elec به‌نقل از شرکت تحقیقاتی Omdia، ممکن است اپل پس از معرفی آیپد پرو با نمایشگر اولد، مدل‌های جدید آیپد ایر را نیز با همین نمایشگر عرضه کند.

آیپد ایر اولد در سال ۲۰۲۸ از راه خواهد رسید و برخلاف آیپد پرو اولد که از دو لایه سلول LED در نمایشگر بهره می‌برد، به یک لایه مجهز خواهد بود.

آیپد های جدید اولین تبلت‌هایی خواهند بود که از فناوری Tandem OLED در پنل خود بهره خواهند برد. فناوری Tandem در‌مقایسه‌با اولد معمولی به‌جای یک لایه، دو لایه سلول LED دارد. روشنایی و دوام این پنل‌ها بیشتر است و در‌عین‌حال، انرژی مصرفی به‌شکل مؤثرتری در قطعات پنل پراکنده ‌می‌شود تا آن‌ها پایداری بیشتری داشته باشند.

درحال‌حاضر گوشی اپل سری آیفون ۱۵ از یک‌ لایه سلول LED در نمایشگرش بهره می‌برد. Omdia پیش‌بینی می‌کند که اپل تا چندسال آینده یک دستگاه تاشو ۷ یا ۸ اینچی با نمایشگر اولد راهی بازار خواهد کرد تا جانشین آیپد مینی شود.

انتظار می‌رود مدل‌های جدید آیپد پرو اولد ظرف چند هفته‌ی آینده معرفی شوند. مدل‌های جدید احتمالاً دارای بدنه‌ی نازک‌تر، تراشه‌ی M3، دوربین‌های بهبودیافته، شارژ بی‌سیم MagSafe و مجیک کیبورد با طراحی جدید خواهند بود که نه‌تنها آیپد پرو را بیشتر شبیه به مک بوک می‌کند بلکه ممکن است روی قیمت تبلت نیز تأثیر بگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات