آیپد پرو پس از استراحت یک‌ساله با قدرت برمی‌گردد؛ این بار با M3 و پنل اولد

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
رابط کاربری آیپد پرو ۲۰۲۲
اپل قصد دارد جدیدترین نوآوری در صنعت ساخت OLED را به صفحه‌نمایش آیپد پرو بیاورد.
تبلیغات

گزارش ها حاکی است که اپل برای اولین‌بار در اواخر سال ۲۰۲۴، فناوری OLED را همراه با جدیدترین پردازنده‌ی خود، یعنی M3، به مدل‌های پرو تبلت آیپد می‌آورد.

راس یانگ، مدیرعامل شرکت مشاوران زنجیره‌تأمین نمایشگر (به‌اختصار DSCC)، اطلاعاتی درباره‌ی نمایشگرهای این تبلت فاش کرده و معتقد است که اپل برای اولین‌بار فناوری‌های مختلفی را برای سری محصولات آیپد معرفی خواهد کرد.

گفته می‌شود هر دو مدل ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی از پنل LTPO بهره خواهند برد که مشابه فناوری به‌کار‌رفته در جدیدترین گوشی آیفون، یعنی مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس است. راس یانگ بیان می‌کند که آیپدهای جدید اولین تبلت‌هایی خواهند بود که از فناوری Tandem OLED در پنل خود بهره خواهند برد.

فناوری Tandem در‌مقایسه‌با OLED معمولی به‌جای یک لایه، دو لایه سلول LED دارد. روشنایی و دوام این پنل‌ها به‌ترتیب دو و چهار برابر بیشتر است و در‌عین‌حال، انرژی مصرفی به‌شکل مؤثرتری در قطعات پنل پراکنده ‌می‌شود تا پایداری بهینه‌ای داشته باشند.

پیش‌تر گفته شده بود که اپل و سامسونگ در حال رسیدن به توافقی هستند تا سامسونگ نمایشگرِ مدل‌های جدید را تأمین کند. یانگ در پست خود در شبکه‌ی اجتماعی X گفته است که این تبلت‌ها به‌لطف استفاده از فناوری Tandem، روشن‌ترین و بادوام‌ترین صفحه‌نمایش OLED را در خود جای خواهند داد.

گذر از فناوری Mini LED به OLED بدین‌معنی است که نمایشگرهای جدید می‌توانند ضخامت کمتر داشته باشند. حتی اگر اپل بخواهد قیمت تبلت را مانند قبل نگه دارد، استفاده از OLED پیشرفته از این کار جلوگیری می‌کند. در‌هر‌صورت آیپد پرو همواره بهترین مدل آیپد بوده است و طرفداران خود را دارد.

گفته می‌شود قیمت آیپد جدید از ۱,۵۰۰ دلار، آن‌هم تنها برای نسخه‌ی ۱۱ اینچی شروع می‌شود. با اضافه‌کردن فضای ذخیره‌سازی بیشتر و قابلیت استفاده از سیم‌کارت، قیمت این تبلت‌ها از ۲,۰۰۰ دلار فراتر می‌رود که از حالا می‌توان گفت خریداران را دلسرد خواهد کرد.

کاربران اپل امیدوارند عرضه‌ی مدل‌های M3 آیپد پرو به کاهش قیمت گران نسخه‌های M2 منجر شود؛ چرا‌که این مدل‌ها در ردیف بهترین تبلت‌ های بازار شناخته می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات