گلکسی تب S9؛ هرآنچه تاکنون درباره تبلت‌های پرچم‌دار ۲۰۲۳ سامسونگ می‌دانیم

دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
مطالعه 12 دقیقه
استند تبلت گلکسی تب اس ۸ سامسونگ
تبلت‌های سری گلکسی تب اس ۹ سامسونگ را می‌توان قدرتمندترین تبلت‌های اندرویدی دانست که در تاریخ ۴ مرداد ۱۴۰۲ معرفی می‌شوند.
تبلیغات

سری گلکسی تب اس ۹ سامسونگ را می‌توان مجموعه‌ی بعدی تبلت‌های پرچم‌دار اندرویدی غول فناوری کره‌ای در نظر گرفت. سال گذشته، سامسونگ سه مدل از سری گلکسی تب اس ۸ را روانه‌ی بازار کرد.

این مقاله در تاریخ ۲ مرداد ۱۴۰۲ به‌روزرسانی شده است.

این اولین‌باری بود که سامسونگ تبلتی را در دسته‌ی Ultra با نام گلکسی تب اس ۸ اولترا و مجهز به نمایشگر غول‌پیکر معرفی می‌کرد که مشخصات قدرتمندی برای رقابت با آیپد پرو اپل داشت. انتظارات برای تبلت‌های پرچم‌دار سال ۲۰۲۳ سامسونگ بیشتر شده است و باید ببینیم سامسونگ چه برنامه‌ای در سر دارد. در این مقاله‌ی زومیت، شایعات مربوط به سری گلکسی تب اس ۹ سامسونگ را بررسی می‌کنیم.

تاریخ معرفی سری گلکسی تب S9

کتاب خواندن در تبلت گلکسی تب اس ۸ سامسونگ

سامسونگ در حال آماده‌سازی سه مدل جدید در سری گلکسی تب اس ۹ است. به‌گزارش GalaxyClub، یکی از منابع معتبر فاش‌کننده‌ی اخبار سامسونگ، سری جدید تبلت‌های این شرکت مانند خانواده‌ی گلکسی تب اس ۸ (Galaxy Tab S8) از سه مدل تشکیل خواهد شد: گلکسی تب اس 9 و گلکسی تب اس 9 پلاس و گلکسی تب اس 9 اولترا.

همچنین، اخیراً شاهد انتشار رندرهای گلکسی تب S9 FE و گلکسی تب S9 FE پلاس بوده‌ایم. هنوز مشخص نیست که آیا این مدل‌ها در رویداد گلکسی آنپکد در ماه آگوست رونمایی خواهند شد یا خیر؛ اما به‌هر‌حال تبلت‌های یادشده مناسب افرادی خواهند بود که قصد دارند گلکسی ارزان‌قیمت‌تر بخرند.

طبق تاریخچه‌ی سامسونگ، سری قبلی تبلت‌ها در تاریخ‌های زیر معرفی شدند:

گلکسی تب اس ۶

گلکسی تب اس ۷

گلکسی تب اس ۸

۳۱ ژوئیه‌ی ۲۰۱۹ (۹ مرداد ۱۳۹۸)

۵ آگوست ۲۰۲۰ (۱۵ مرداد ۱۳۹۹)

۹ فوریه‌ی ۲۰۲۲ (۲۰ بهمن ۱۴۰۰)

سامسونگ سری گلکسی تب اس ۸ را اوایل سال ۲۰۲۲ و درکنار سری گلکسی اس ۲۲ معرفی کرد. بااین‌حال، در اوایل سال جاری میلادی از معرفی تبلت‌های جدید در‌کنار سری گلکسی اس ۲۳ خبری نبود. پیش‌بینی می‌شود سامسونگ سری گلکسی تب اس ۹ را نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ و همراه با گوشی‌های تاشدنی گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ رونمایی کند.

این اطلاعات برگرفته از The Elec است که اکتبر گذشته گزارش داد سامسونگ تولید تبلت‌های جدید را به‌دلیل رکود اقتصادی و کاهش تقاضا برای محصولات فناوری به‌تعویق انداخته و در‌نتیجه، ظاهراً عرضه‌ی سری تب اس ۹ به سال ۲۰۲۳ موکول شده است.

اگر سری گلکسی تب اس ۹ در گلکسی آنپکد بعدی رونمایی شود، گفته می‌شود که این رویداد در تاریخ ۲۶ جولای ۲۰۲۳ (۴ مرداد ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد. همچنین، یکی از نمایندگی‌های سامسونگ تأیید کرده است که رویداد مذکور در سئول برگزار می‌شود.

طراحی

مقایسه نمایشگر گلکسی تب اس 8 و اس 8 پلاس

اولین رندرهایی که در این سری دیدیم، به گلکسی تب اس 9 پلاس مربوط می‌شد. براساس این تصاویر، سامسونگ ظاهراً تصمیم گرفته است تا بیشتر به همان زیبایی سری گلکسی تب اس ۸ پایبند باشد. به‌نظر می‌رسد تنها تفاوت دوربین‌های دوگانه پشتی باشند که شباهت زیادی به دوربین‌های سری گلکسی اس ۲۳ دارند.

رندر گلکسی تب S9 پلاس
رندر گلکسی تب S9 پلاس
رندر گلکسی تب S9 پلاس
رندر گلکسی تب S9 پلاس

بعدها در می ۲۰۲۳، انتشار رندرهایی از گلکسی تب اس ۹ اولترا را شاهد بودیم. همان‌طورکه از رندر مدل پلاس مشخص است، به‌نظر نمی‌رسد سامسونگ در طراحی مدل اولترا نیز تغییرات زیادی اعمال کرده باشد. چه خوب چه بد، این یعنی مدل اولترای آینده نیز از ناچ بهره خواهد برد.

رندر گلکسی تب S9 اولترا سامسونگ
رندر گلکسی تب S9 اولترا سامسونگ
رندر گلکسی تب S9 اولترا سامسونگ

رندر گلکسی تب S9 به‌همراه گلکسی تب S9 پلاس و گلکسی تب S9 اولترا مجهز به قلم لمسی S-Pen در پوستر تبلیغاتی دیده شده است.

رندر فاش شده گلکسی تب S9 سامسونگ

چندی بعد رندرهای گلکسی تب اس 9 را رسانه‌ی WinFuture فاش کرد که این تبلت را از نماهای مختلف نشان می‌دهد.

رندر رسمی گلکسی Tab S9
رندر رسمی گلکسی Tab S9
رندر رسمی گلکسی Tab S9
رندر رسمی گلکسی Tab S9
رندر رسمی گلکسی Tab S9

انتشار رندرهای جدید دیگری از گلکسی تب S9 اولترا در تاریخ ۳۰ تیر نشان می‌دهد که تبلت مذکور از کیبورد و S-Pen پشتیبانی خواهد کرد.

رندر گلکسی تب اس ۹ اولترا با کیبورد و S-Pen

براساس این رندرها، به‌نظر می‌رسد بزرگ‌ترین تفاوت بین مدل استاندارد و بقیه، یک دوربین کمتر است. رولاند کوانت از WinFuture نیز در توییتی مدعی شد که تب اس ۹ به رنگ نخودی خواهد بود؛ رنگی که پیش‌از‌این در سری گلکسی تب استفاده نشده بود.

افشاگر معروف دیگر، OnLeaks، در اواسط ماه تیر رندرهایی از گلکسی تب S9 FE و گلکسی تب S9 FE پلاس منتشر کرد. این تصاویر که با مدل معمولی شروع می‌شوند، طراحی مستطیلی‌شکل، یک دوربین عقب، نوار برای قرارگیری S Pen و صفحه‌نمایش ۱۰٫۹ اینچی با حاشیه‌های زیاد را نشان می‌دهند.

گلکسی تب S9 FE
گلکسی تب S9 FE
گلکسی تب S9 FE

در همین حال، رندرهای گلکسی تب S9 FE پلاس طراحی مستطیلی مشابه و ظاهراً نوار S Pen در پشت را نشان می‌دهند. همچنین، تبلت مذکور به دوربین عقب دوگانه و صفحه‌نمایش ۱۲٫۴ اینچی مجهز خواهد شد.

گلکسی تب S9 FE Plus
گلکسی تب S9 FE Plus
گلکسی تب S9 FE Plus

مشخصات و ویژگی‌ها

گلکسی تب اس 8 و اس 8 پلاس کنار هم

گزارشی اختصاصی از رسانه‌ی SamMobile در ماه فوریه ادعا کرد که سری گلکسی تب اس ۹ گواهی IP67 خواهد داشت. این ارتقایی مهم است؛ چراکه تبلت‌های پرچم‌دار سامسونگ تاکنون در‌برابر نفوذ آب مقاوم نبوده‌اند. در‌ادامه، ویدئویی از این قابلیت فاش شده است.

S Pen در ماه آوریل گواهی FCC را دریافت کرد. مشخص شد که این قلم از بلوتوث کم‌مصرف پشتیبانی می‌کند و خازن ۲٫۴۰ ولت داخلی برای شارژ سریع مجدد دارد. انتظار می‌رود قلم از‌طریق نوار مغناطیسی به تبلت متصل شود.

علاوه‌براین، افشاگری به نام Revegnus در توییتر فاش کرد که گلکسی تب اس ۹ اولترا از نسخه‌ی اورکلاک‌شده‌ی Snapdragon 8 Gen 2، یعنی همان نسخه‌ی به‌کاررفته در سری گلکسی اس ۲۳، قدرت می‌گیرد. در‌مقایسه‌با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ معمولی، اسنپدراگون ۸ نسل ۲ گلکسی سرعت کلاک اولیه را ۰٫۱۶ گیگاهرتز و سرعت کلاک GPU را ۳۹ مگاهرتز افزایش می‌دهد.

سری گلکسی تب اس ۹ احتمالاً از Snapdragon 8 Gen 2 ویژه‌ی گلکسی بهره خواهد برد.

علاوه‌بر تراشه، این افشاگر از کاهش حجم باتری گلکسی تب اس ۹ اولترا نیز خبر داده است. به‌گفته‌ی او، این تبلت به باتری ۱۰,۸۸۰ میلی‌آمپر‌ساعتی مجهز خواهد شد که کمی کوچک‌تر از باتری ۱۱,۲۲۰ میلی‌آمپر‌ساعتی تب اس ۸ اولترا است. ناگفته نماند که ظرفیت این باتری هنوز‌هم از باتری ۱۰,۷۵۸ میلی‌آمپر‌ساعتی آیپد پرو ۲۰۲۲ بیشتر است و به‌نظر می رسد تبلتی با دوام طولانی باشد.

مقایسه نمایشگر گلکسی تب اس 8 و اس 8 پلاس

افشای دیگری از Revegnus نشان می‌دهد که سه گزینه‌ی ذخیره‌سازی برای مدل Ultra وجود خواهد داشت: ۱. نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی؛ ۲. نسخه‌ی مجهز به ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی؛ ۳. نسخه‌ی مجهز به ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی. گفته می‌شود نسخه‌های ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی با حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 4.0 و نسخه‌ی ۸ گیگابایتی با حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 عرضه خواهد شد.

با حرکت به‌سمت مدل پلاس، اطلاعاتی که WolfofTablets و OnLeaks افشا کردند، نشان داد که مدل پلاس شاید رزولوشن ۱،۷۵۲ در ۲۸۰۰ پیکسل داشته باشد. گفته می‌شود این صفحه‌نمایش ۱۲٫۴ اینچ است و اندازه‌ی تبلت ۲۸۵٫۴ در ۱۸۵٫۴ در ۵٫۶ میلی‌متر خواهد بود.

افزون‌بر‌این، پیش‌بینی می‌شود تبلت مذکور دو دوربین پشتی و یک دوربین سلفی به‌همراه یک دوربین ثانویه جلویی داشته باشد که می‌تواند به‌عنوان دوربین دیگری برای ثبت ویدئو‌ها و تصاویر باشد. گفته می‌شود گلکسی تب اس ۹ پلاس از S Pen و شارژ ۴۵ وات و حسگر اثرانگشت اپتیکال زیر نمایشگر پشتیبانی می‌کند.

محیط Dex در گلکسی تب اس 8 و اس 8 پلاس
زومیت

افشاگری به نام Ice Universe ادعا می‌کند که نسخه‌ی اولترا شاید از تراشه Snapdragon 8 Gen 2 قدرت بگیرد. تبلت یادشده احتمالاً صفحه‌نمایش ۱۴٫۶ اینچی با وضوح ۲۹۶۰ در ۱۸۴۸ و ۱۶ گیگابایت رم (LPDDR5X) و باتری ۱۱,۲۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با شارژ سیمی ۴۵ وات خواهد داشت.

همچنین، این افشاگر خبر داد که مدل اولترا دارای گواهی IP68 بوده و ابعاد آن ۲۰۸٫۶ در ۳۲۶٫۴ در ۵٫۵ میلی‌متر با وزن ۷۳۷ گرم خواهد بود. در اتفاقی عجیب، به‌نظر می‌رسد مدل پایه‌ی گلکسی تب اس ۹ این‌ بار از نمایشگر OLED بهره خواهد برد. این اطلاعات را راس یانگ، رئیس DSCC، منتشر کرده است.

اگر این اطلاعات صحت داشته باشد، خبر خوشی برای خریداران خواهد بود؛ چراکه دو نسل قبلی از پنل‌های LCD برای مدل پایه استفاده می‌کردند و پنل‌های AMOLED را برای مدل‌های قدرتمندتر به‌کار برده شده بود.

این‌ها تمام اطلاعاتی است که فعلاً از مشخصات سری گلکسی تب اس ۹ می‌دانیم. با افشای اطلاعات جدید درباره‌ی تبلت‌های ۲۰۲۳ سامسونگ، این مقاله به‌روزرسانی خواهد شد.

قیمت گلکسی تب اس ۹ سامسونگ چقدر خواهد بود؟

اپلیکیشن های اندرویدی در تبلت گلکسی تب اس ۸ سامسونگ

درحال‌حاضر، اطلاعات زیادی از قیمت تبلت سری گلکسی تب اس ۹ وجود ندارد. بااین‌حال، رولاند کوانت می‌گوید قیمت گلکسی تب اس ۹ بیش از ۱,۰۰۰ دلار خواهد بود. او به این موضوع اشاره‌ای نکرده است که درباره‌ی کدام مدل صحبت می‌کند؛ اما احتمالاً منظورش مدل اولترا خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود مدل معمولی تب اس ۹ حدود ۶۹۹ دلار و تب اس ۹ پلاس حدود ۸۹۹ دلار و تب اس ۹ اولترا حدود ۱,۰۹۹ دلار گران‌ترین مدل باشد.

همچنین، در گزارش اخیر گفته شد که قیمت گلکسی تب اس ۹ در اروپا افزایش چشمگیری خواهد یافت. براساس اطلاعات منتشرشده، گلکسی تب اس ۹ احتمالاً ۹۳۰ یورو و تب اس ۹ پلاس احتمالاً ۱۱۵۰ یورو و تب اس ۹ اولترا احتمالاً ۱,۳۷۰ یورو خواهد بود. اگر این قیمت‌های شایعه‌شده صحت داشته باشند، به‌معنای افزایش قیمت درخورتوجه درمقایسه‌با سری تب اس ۸ خواهد بود.

به‌هرحال، باید بگوییم که هیچ‌چیز قطعی نیست و ممکن است سامسونگ قیمت تبلت‌های جدیدش را تغییر دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات