مایکروسافت به‌زودی به پشتیبانی از سرفیس Go LTE پایان خواهد داد

یک‌شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اولین نسل سرفیس Go مایکروسافت با پشتیبانی از LTE در نوامبر ۲۰۱۸ رونمایی شد و حالا این محصول به‌ پایان دوره‌ی پشتیبانی رسمی خود نزدیک شده است. بدین‌ترتیب، ردموندی‌ها به‌روزرسانی‌‌های جدیدی برای این دستگاه ارائه نخواهد کرد.
تبلیغات

مایکروسافت معمولاً تا چهار سال پس‌ از معرفی دستگاه‌های سری سرفیس، به‌روزرسانی‌های جدید را برای این محصولات منتشر می‌کند. این دوره‌ی زمانی از تاریخ شروع عرضه‌ی سرفیس‌ها به بازار آغاز می‌شود؛ ولی برخی از مدل‌های این محصول حتی برای مدت طولانی‌تری به‌روزرسانی دریافت کرده‌اند. به‌عنوان مثال، مایکروسافت حدود ۸ سال از سرفیس پرو ۳ پشتیبانی کرد.

اکنون نسخه‌ی LTE سرفیس Go به‌ پایان دوره‌ی پشتیبانی رسمی خود رسیده است. به‌‌گزارش Neowin، مایکروسافت از ۲۷ دسامبر ۲۰۲۲ (۶ دی ۱۴۰۱)، به‌روزرسانی جدیدی برای این دستگاه منتشر نخواهد کرد. گفتنی است آپدیت‌های ویندوز جدا از به‌روزرسانی‌های اختصاصی دستگاه ارائه می‌شوند و این یعنی سرفیس Go LTE همچنان وصله‌های نرم‌افزاری سیستم‌عامل و قابلیت‌های جدید را دریافت خواهد کرد.

متأسفانه این دستگاه از ویندوز ۱۱ پشتیبانی نمی‌کند؛ اما با ویندوز ۱۰ کاملاً سازگار است؛ بنابراین، ازنظر سیستم‌عامل تا سال ۲۰۲۵ همچنان پشتیبانی خواهد شد. باید اشاره کنیم مایکروسافت اخیراً به‌روزرسانی جدیدی برای ویندوز ۱۰ منتشر کرده است که ازجمله تغییرات آن می‌توان به اضافه‌شدن ابزارهای جدید بهره‌وری و رفع مشکلات قبلی اشاره کرد.

اگر فکر می‌کنید زمان خداحافظی با سرفیس Go LTE فرارسیده است، سرفیس‌پرو ۹ با پشتیبانی از 5G، اکنون با تخفیف ۲۰۰ دلاری فروخته می‌شود و جایگزین بسیار مناسبی برای نسل اول Go محسوب می‌شود. البته اگر دستگاه شما بدون‌ مشکل کار می‌کند، حتی بدون پشتیبانی رسمی مایکروسافت همچنان می‌توانید از آن استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات