عمرباتری سرفیس لپ‌تاپ ۵ به‌دلیل عدم استفاده از تراشه‌های AMD نسبت‌‌به نسل قبل کاهش یافته است

چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
سرفیس لپ‌تاپ ۵ فقط با تراشه‌های اینتل روانه‌ی بازار می‌شود و ظاهراً تصمیم مایکروسافت مبنی‌بر عدم عرضه‌ی نسخه‌ی AMD، باعث کاهش یافتن عمر باتری این محصول شده است.
تبلیغات

مایکروسافت اخیراً از سرفیس لپ‌تاپ ۵ رونمایی کرده است. این دستگاه فقط با نسل دوازدهم تراشه‌های اینتل Core عرضه می‌شود. علاوه‌براین امسال شاهد معرفی مدل سبز جدید این محصول بودیم. البته غول فناوری مستقر در ردموند این‌بار مدل مجهز به تراشه‌های AMD لپ‌تاپ جدید خود را معرفی نکرد. به‌نظر می‌رسد این تصمیم‌ باعث کاهش شارژدهی لپ‌تاپ مذکور شده است. آزمایش‌ها نشان می‌دهند که سرفیس لپ‌تاپ ۴ با تراشه‌ی AMD R7 4980U باهربار شارژ، ۱۲ ساعت و ۴ دقیقه دوام می‌آورد؛ این آزمایش شامل مرور وب، اجرای بازی‌های کامپیوتری و تست‌های OpenGL می‌شود و سطح روشنایی نمایشگر دستگاه نیز روی ۱۵۰ نیت تنظیم شده و به وای‌فای متصل بوده است.

به گزارش Gizchina، آزمایش سرفیس لپ‌تاپ ۵ با تراشه‌ی اینتل Core i7 1255U در شرایط مشابه آزمون فوق نشان می‌دهد این دستگاه با هربار شارژ تا ۹ ساعت و ۵۰ دقیقه دوام می‌آورد و بدین‌ترتیب شارژدهی مدل جدید لپ‌تاپ مایکرسافت نسبت به نسل قبلی این دستگاه ۲ ساعت و ۱۴ دقیقه کم‌تر است. این شرکت قبلاً اعلام کرده بود که تراشه‌ی Ryzen 4000 Surface Edition برای سرفیس لپ‌تاپ ۴ بهینه‌سازی شده، اما عدم استفاده از پردازنده‌های AMD در سرفیس لپ‌تاپ ۵، باعث کاهش عمر باتری این دستگاه شده است.

به‌هرحال، امتیاز تراشه‌ی اینتل Core i7 1255U در بخش عملکرد تک‌هسته و چند‌هسته‌ای Cinebench 5.4 به‌ترتیب ۱۶۷۴ و ۸۷۰۹ است. درمقام مقایسه امتیار عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای AMD R7 4980U در این بنچمارک به‌ترتیب ۱۱۷۳ و ۶۷۴۸ است که نشان می‌دهد پردازند‌ی تیم آبی به‌میزان درخورتوجهی قدرتمندتر ظاهر شده است. بدین‌ترتیب نسل جدید سرفیس لپ‌تاپ اگرچه عمرباتری کم‌تری نسبت به سرفیس لپ‌تاپ ۴ ارائه می‌دهد اما ازنظر قدرت پردازشی در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات