اپل احتمالاً چند روز دیگر آیپد پرو 2022 را بدون هیاهو رونمایی می‌کند

شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بلومبرگ در گزارشی می‌گوید اپل چند روز دیگر نسل جدید آیپد پرو را بدون هیاهو رونمایی می‌کند. با این تفاسیر، احتمالاً از برگزاری رویداد مطبوعاتی خبری نخواهد بود.
تبلیغات

مارک گارمن، افشاگر خوش‌سابقه‌ی بلومبرگ، در گزارشی اختصاصی می‌گوید نسل جدید آیپد پرو اپل در روزهای آینده معرفی می‌شود. آیپد پرو ۲۰۲۲ در مدل‌های ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی معرفی خواهند شد که به‌ترتیب با کدنام J617 و J620 شناخته می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود آیپد پرو نسل جدید به پردازنده‌ی M2 مجهز باشد؛ همان پردازنده‌ای که پیش‌تر در مک بوک ایر از آن استفاده شده است.

اپل با رونمایی آیپد پرو ۲۰۲۲ برای اولین‌بار در یک‌و‌نیم سال اخیر، تبلت‌های حرفه‌ای خود را به‌روزرسانی می‌کند و پیش‌بینی می‌شود بزرگ‌ترین تغییر آیپد پرو جدید بهره‌مندی از پردازنده‌ی پرقدرت M2 باشد. پردازنده‌ی M2 باعث می‌شود سرعت عملکرد آیپد پرو حدودا ۲۰ درصد بهبود یابد. M1 سال گذشته پیشرفت بزرگ‌تری به‌همراه آورد؛ بااین‌همه، آیپد پرو به‌لطف M2 تبلت بسیار سریعی خواهد بود.

آیپد پرو نسل جدید ازلحاظ ظاهری تفاوتی با مدل قبلی ندارد و همچنان قرار است لبه‌ی تخت داشته باشد. این چهارمین سالی است که آیپد پرو با لبه‌ی تخت تولید می‌شود. طراحی اولیه‌ی آیپد پرو که سال ۲۰۱۵ نمایش داده شد، تنها سه سال دوام داشت. ظاهر فعلی آیپد پرو جذاب‌تر و با زبان طراحی محصولات اپل سازگارتر است. حتی آیفون نیز از چند سال قبل به لبه‌ی تخت مجهز شده است.

افزون‌بر آیپد پرو، به‌نظر می‌رسد اپل مشغول کار روی نسل جدید آیپد با درگاه USB-C است. احتمالاً طراحی آیپد جدید مشابه آیپد پرو خواهد بود تا لبه‌ی تخت به یکی دیگر از مجموعه‌محصولات اپل نیز اضافه شود. آیپد نسل جدید قرار است مهم‌ترین تغییر تبلت‌های استاندارد خانواده‌ی آیپد در چند سال اخیر باشد. همچنین، پیش‌بینی می‌شود سیستم‌عامل iPadOS 16.1 به‌زودی دردسترس قرار گیرد.

تا پیش از انتشار گزارش جدید، گفته می‌شد اپل آیپد پرو را هم‌زمان با مدل جدید مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی معرفی می‌کند؛ اما گارمن اکنون می‌گوید لپ‌تاپ‌های جدید سری مک بوک بعداً از راه می‌رسند. این لپ‌تاپ‌ها تا قبل از پایان سال جاری میلادی عرضه خواهند شد. اپل معمولاً مک‌های جدیدش را در ماه نوامبر (آبان و آذر) رونمایی می‌کند.

در سال‌های اخیر، اپل آیپدها و مک های جدیدش را در رویداد مطبوعاتی معرفی کرده است؛ اما امسال از رویداد دیگری خبری نخواهد بود. به‌احتمال زیاد اپل قصد دارد انرژی بازاریابی خود را برای رونمایی هدست واقعیت ترکیبی در اوایل سال ۲۰۲۳ ذخیره کند.

مارک گارمن می‌گوید اپل قصد دارد آیپد پرو را بیش‌ازپیش با خانه‌های هوشمند سازگار و نسل جدید این تبلت را به هاب و اسپیکر هوشمند تبدیل کند. گوگل نیز رویکرد مشابهی درقبال اولین تبلت سری پیکسل اتخاذ کرده است. گوگل در مراسم اخیرش گفت به‌همراه پیکسل تبلت پایه‌ی ویژه‌ای عرضه می‌کند تا کاربر بتواند این تبلت را به صفحه‌نمایشی هوشمند و دستگاهی برای کنترل وسایل هوشمند خانگی تبدیل کند. گارمن می‌گوید اپل در سال ۲۰۲۳ قابلیت مشابهی را به آیپد می‌آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات