تماشا کنید: آزمون مقاومت گلکسی تب اس ۸ اولترا منتشر شد

دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گلکسی تب اس ۸ اولترا بزرگ‌ترین تبلت حال حاضر سامسونگ است که تنها ۵٫۵ میلی‌متر ضخامت دارد؛ اما آیا خم می‌شود؟
تبلیغات

اواخر بهمن ماه سال گذشته بود که گلکسی تب اس ۸ اولترا با نمایشگر غول‌آسای ۱۴٫۶ اینچی رونمایی شد؛ دستگاهی که قطعاً به رونق بازار پرتلاطم تبلت‌های اندرویدی کمک بسیاری خواهد کرد و از طرفی سبب خواهد شد تا سهم سامسونگ روی بازار تبلت‌ها بیش از پیش افزایش پیدا کند.

گلکسی تب اس ۸ اولترا از ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون صفحه‌نمایش ۱۴٫۶ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، باتری ۱۱۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی، دوربین دوگانه ۱۳ و ۶ مگاپیکسل، فیلم‌برداری 8K و صدالبته تراشه ۴ نانومتری Snapdragon 8 Gen 1 به‌همراه ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بهره می‌برد که همه و همه در بدنه‌ای با ضخامت ۵٫۵ میلی‌متر گرد هم آمده‌اند.

وجود چنین بدنه باریکی قطعاً سبب بروز نگرانی‌های عدیده‌ای در زمینه مقاومت دستگاه دربرابر خم‌شدن یا عمر آن در طولانی‌مدت خواهد شد؛ موردی که پیش‌تر درباره آیپدهای اپل مطرح بود و مشخص شد آیپد پرو 2018 با مشکل مقاومت پایین دربرابر خم‌شدن مواجه است.

نگرانی از خم شدن تبلت‌ها تنها به گلکسی تب اس ۸ پلاس مربوط نمی‌شود و پیش‌تر کانال یوتیوبی JerryRigEverything در ویدئوهای جداگانه مقاومت تعدادی از آیپدهای اپل همچون آیپد پرو ۲۰۱۸، آیپد پرو ۲۰۲۰، آیپد پرو M1 و آیپد مینی ۵ را بررسی کرد و در تمامی موارد بدنه آیپدها با آسیبی جدی مواجه شدند؛ به‌طوری‌که در مورد اول و دوم دستگاه تقریباً از وسط تا شد! در ویدئوی دیگری شاهد بررسی مقاومت سرفیس پرو ۶ بودیم که در آن تبلت مایکروسافت توانست سربلند از آزمون بیرون بیاید.

آزمون مقاومت آیپد پرو ۲۰۱۸ اپل

آیپد پرو ۲۰۱۸ اپل در آزمون مقاومت به‌راحتی خم شد!

در میان تبلت‌هایی که در آزمون خم‌شدن JerryRigEverything شکنجه شدند، هیچ‌کدام دارای نمایشگری ۱۴٫۶ اینچی و ضخامتی ۵٫۵ میلی‌متری نبودند؛ بنابراین کانال یادشده این‌بار به سراغ گلکسی تب اس ۸ اولترا، بزرگ‌ترین تبلت اندرویدی رفته است.

در قسمت آزمون خمیدگی، Jerry [نام حقیقی او Zack است] ابتدا تبلت سامسونگ گلکسی تب اس ۸ اولترا را از قسمت جلو به داخل خم کرد که دستگاه پس از کمی انعطاف، مجدداً به حالت عادی بازگشت. زک مثل همیشه آزمون را برای بار دوم از قسمت پشتی دستگاه انجام داد و در کمال ناباوری کهکشانی غول‌پیکر کره‌ای‌ها مجدداً کمی خم شد، سپس به حالت عادی خود بازگشت. مشخص نیست که سامسونگ در زمان ساخت تبلت خود از چه فناوری‌هایی یا به‌قول زک «از چه جادوی سیاهی»، برای مقاوم‌تر کردن بدنه استفاده کرده است.

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم تا ویدئو کامل آزمون مقاومت گلکسی تب اس ۸ اولترا را تماشا کنید:

تماشا در آپارات | تماشا در یوتیوب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات