اوپو پد با اسنپدراگون ۸۷۰، صفحه نمایش 2.5K و پشتیبانی از قلم معرفی شد

جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
اوپو در کنار گوشی‌های هوشمند جدید سری Find X5، از اولین تبلت خود موسوم به اوپو پد (OPPO Pad) برای بازار چین رونمایی کرد.
تبلیغات

اوپو در رویدادی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سری Find X5 را برای بازارهای جهانی معرفی کرد. این شرکت در جریان این رویداد، از اولین تبلت اندرویدی خود موسوم به اوپو پد نیز برای بازار چین رونمایی کرد. بنابراین در ادامه نگاهی دقیق‌تر به اولین تبلت این شرکت خواهیم داشت.

طراحی

به گزارش گیزموچاینا، اوپو از زبان طراحی کاملاً شبیه به سبک آیپد اپل بهره می‌برد. در گوشه‌ی سمت راست بالای بدنه‌ی پشتی این محصول شاهد دوربین هستیم که فلاش LED نیز در کنار آن تعبیه شده است. در بدنه‌ی پشتی این دستگاه همچنین لوگوی OPPO در ابعاد نسبتاً بزرگ حک شده است.

نمایشگر اوپو پد حاشیه‌های درخورتوجهی دارد و در‌ واقع نسبت نمایشگر به بدنه‌ی این دستگاه ۸۶٫۳ درصد است. لبه‌های تبلت از طراحی مسطح بهره می‌برد و وقتی در حالت افقی نگه داشته شود، دکمه‌های تنظیم صدا را در‌ دسترس کاربر قرار می‌دهد.

ضخامت این تبلت حدود هفت میلی‌متر و وزن آن ۵۱۰ گرم است. این محصول در دو رنگ مشکی و بنفش عرضه خواهد شد. رنگ بفنش این تبلت از سبک مات بهره می‌برد و بنابراین جای اثر‌ انگشت روی آن چندان باقی نخواهد ماند.

صفحه‌نمایش

تبلت اوپو پد

اوپو پد از صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی LCD با وضوح ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بهره می‌برد که تراکم پیکسلی آن ۲۷۵ پیکسل ‌براینچ است. این نمایشگر همچنین از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و نسبت کنتراست آن ۱۵۰۰ به یک است. از دیگر ویژگی‌های این صفحه‌نمایش می‌توان به پشتیبانی از HDR10 و طیف رنگی DCI-P3 اشاره کرد. اوپو همچنین از فناوری سخت‌افزاری برای حذف نور آبی در نمایشگر اوپو پد بهره گرفته است تا چشم کاربران هنگام کار با این دستگاه کمتر خسته شود.

عملکرد

تبلت اوپو پد

اوپو پد به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ کوالکام مجهز شده است. رم این دستگاه حداکثر هشت گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن ۲۵۶ گیگابایت است. این تبلت از باتری بزرگ ۸۳۶۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد و از شارژ سریع ۳۳ وات نیز پشتیبانی می‌کند. این تبلت به دوربین جلوی هشت مگاپیکسلی و دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است.

اوپو از سیستم خنک‌کننده‌ی چندلایه‌ی گرافیک و سیلیکون در اوپو پد استفاده کرده است. این شرکت در‌ واقع ناحیه‌ای به‌ وسعت ۲۷۴۱۳ میلی‌متر مربع را برای خنک‌ کردن قطعات داخلی تبلت در نظر گرفته؛ راهکاری که اطمینان حاصل می‌کند دستگاه، بهترین عملکرد را در جلسات کاری طولانی ارائه دهد.

اوپو پد از چهار بلندگوی نسل دوم ACC بهره می‌برد. این بلندگوها از فناوری دالبی اتموس و صدای Hi-Res پشتیبانی می‌کنند. این تبلت از نظر نرم‌افزاری به سیستم‌عامل ColorOS مبتنی‌بر اندروید مجهز شده و قابلیت‌هایی مثل ژست‌های چهار انگشتی، تقسیم صفحه، پنجره‌های موازی و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

صفحه‌کلید مغناطیسی و قلم اوپو (OPPO Pencil)

تبلت اوپو پد

اوپو همچنین قلم OPPO Pencil را در کنار اوپو پد معرفی کرده است که از نوک قابل تنظیم برای ایجاد حس طبیعی هنگام نوشتن روی نمایشگر، بهره می‌برد. این قلم از ۴۰۹۶ سطح فشار پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این OPPO Pencil می‌توان به پشتیبانی از مکش مغناطیسی و شارژ سریع بی‌سیم اشاره کرد. با هر بار شارژ کامل قلم می‌توان به‌ مدت ۱۳ ساعت به‌طور مداوم با آن کار کرد.

صفحه‌کلید مغناطیسی هوشمند اوپو پد، ترک‌پد ندارد اما اوپو سعی کرده کمبود این بخش را تا حدودی با کلید Fn جبران کند. در‌ واقع کاربر می‌تواند با استفاده از کلید Fn برای اجرای دستورهای میان‌بر در تبلت بهره ببرد.

نسخه‌ی محدود OPPO Pad Artist

تبلت اوپو پد نسخه Artist Edition

مدل OPPO Pad Artist یک روکش نقره‌ای متالیک دورنگ سفارشی دارد که الگوهای خاصی در قسمت بالای پنل پشتی آن دیده می‌شود. این نسخه‌ی ویژه فقط در مدل ۲۵۶ گیگابایتی با رم هشت گیگابایتی عرضه می‌شود.

قیمت و تاریخ عرضه

اوپو پد از سوم مارس (۱۲ اسفند ۱۴۰۰) برای خریداران چینی در‌ دسترس قرار خواهد گرفت. جزئیات مربوط به قیمت این دستگاه در ادامه آورده شده است:

اوپو پد

  • مدل مجهز به رم ۶ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت: ۲۲۹۹ یوان (۳۶۳ دلار)
  • مدل مجهز به رم ۶ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت: ۲۶۹۹ یوان (۴۲۷ دلار)
  • مدل مجهز به رم هشت گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت: ۲۹۹۹ یوان (۴۷۴ دلار)

اوپو پد نسخه‌ی Artist Edition

  • مدل مجهز به رم هشت گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت: ۳۴۹۹ یوان (۵۵۳ دلار)
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات