اپل با وجود کاهش عرضه‌ آیپد، در سال ۲۰۲۱ بر بازار تبلت‌ها مسلط بوده است

پنج‌شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در سال ۲۰۲۱ با وجود کمبود آیپد به‌دلیل مشکلات عرضه، پیشتاز بازار تبلت‌ها بوده است.
تبلیغات

در گزارشی جدید، داده‌های مرتبط با بازار جهانی تبلت‌ها در سال ۲۰۲۱ ارائه شده است. در این گزارش، می‌توان مشاهده کرد که با وجود کمبود آیپد که ناشی از مشکلات مختلف در زنجیره‌ی تأمین است، اپل بر این بخش بازار تسلط داشته است.

به‌گزارش گیزموچاینا و براساس اعلام کانالیس، اگرچه محموله‌های تبلت درمجموع در سال ۲۰۲۱ از مرز ۱۳۲ میلیون دستگاه عبور کرده است، بازار این محصول در ایالات متحده‌ی آمریکا رشدی ناچیز درحدود ۱ درصد را تجربه کرده است. در این مدت، اپل با عرضه‌ی بیش از ۱۹ میلیون تبلت، پیشتاز بازار بوده است. ازآن‌‌جاکه عرضه‌ی آیپدهای اپل تا ۹ هفته نیز طول می‌کشید، دستیابی به این رکورد بسیار درخورتوجه است.

درحالی‌که شرکت اهل کوپرتینو بر این بخش بازار تسلط داشته است، میزان فروش تبلت‌های این برند درمقایسه‌با سال گذشته ۱۷ درصد کاهش یافته است. سهم بازار این شرکت از ۴۴٫۶ درصد در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ به ۴۰٫۲ درصد در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

بااین‌حال، این سقوط نیز ناشی از کاهش عمومی تقاضا برای تبلت‌ها بود که درمقایسه‌با سال قبل ۳۱ درصد کاهش پیدا کرده است. درحالی‌که این شرکت بازار تبلت‌ها را رهبری می‌کرد، در بازار رایانه‌های شخصی در جایگاه اول قرار نگرفت.

در همین‌حال، HD با دراختیار داشتن ۳۰ درصد از سهم بازار رایانه‌های شخصی، پیشتاز بازار بود؛ اما اپل همچنان یکی از پنج فروشنده‌ی برتر سال در این بازار بوده است. درمجموع، بازار رایانه‌های شخصی دسکتاپ در سال ۲۰۲۱ با ۹ درصد افزایش بیشترین رشد را کرده است.

گزارش کانالیس اشاره می‌کند که رشد کلی صنعت رایانه‌های شخصی ایالات متحده‌ی آمریکا در سال ۲۰۲۱، قابلیت بلندمدت تقاضا را برجسته می‌کند که در ابتدا به‌واسطه‌ی همه‌گیری کرونا ایجاد شده بود. این در حالی است که عملکرد این بازار در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ درمقایسه‌با بازه‌ی زمانی سال قبل از آن چندان درخورتوجه نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات