گوگل احتمالاً به تبلت‌های اندرویدی آینده‌اش توجه خاصی خواهد کرد

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فهرست مشاغل رسمی گوگل تمرکز شدید این شرکت روی تبلت‌های اندرویدی آینده‌اش را نشان می‌دهد. این اقدام سومین تلاش گوگل برای موفقیت در بازار تبلت‌ها خواهد بود.
تبلیغات

نسل اول تبلت‌های اپل (آیپد) در سال ۲۰۱۰ (۱۳۸۹) معرفی شد. در آن زمان، چنین تبلتی با اندازه‌ی غول‌پیکر با انتقاد مواجه شد؛ اما اپل از همین راه به‌ظاهر خنده‌دار درآمد زیادی کسب کرد. اکنون آیپد محبوب‌ترین تبلت در جهان است و همچنان به رشدش ادامه می‌دهد.

طولی نکشید که گوگل نیز برای تولید تبلت اقدام کرد. ابتدا، این شرکت چند تبلت از سری نکسوس عرضه کرد که نکسوس ۷ (سال ۲۰۱۲) یکی از تبلت‌های خاطره‌انگیز تاریخ گوگل است. آخرین تبلت اندرویدی شرکت مذکور Pixel C بود که سال ۲۰۱۵ معرفی شد. در سال‌های گذشته، تبلت‌های اندرویدی شخص ثالث (ساخت شرکت‌های دیگر) زیادی رونمایی شده‌اند؛ اما مدل‌های آن مثل گذشته رواج ندارند.

گوگل پیسل اسلیت / Google Pixel Slate

پیکسل اسلیت گوگل

پس از پیکسل C، گوگل مدتی تبلت جدیدی تولید نکرد؛ اما چندی بعد در سال ۲۰۱۸ با سری جدیدی از تبلت‌های Pixel Slate مجهز به سیستم‌عامل کروم دوباره وارد بازار تبلت‌ها شد؛ اما این مدل، تنها یک نسل دوام آورد و گوگل دوباره کاملاً از بازار تبلت‌ها خارج شد. پس از گذشت این سال‌ها، اکنون در گزارشی از androidauthority به‌نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد تا دوباره برای تصاحب بخشی از سهم بازار اپل تلاش کند.

Google Pixel C

پیکسل سی گوگل

آگهی شغلی جدید گوگل تمرکز مجدد این شرکت در بازار تبلت را نشان می‌دهد. گوگل در فهرست مشاغل خود با عنوان «مدیر ارشد مهندسی، تجربه‌ی برنامه‌ی تبلت اندروید» اطلاعات زیر را بیان می‌کند:

اعتقاد ما بر این است که آینده‌ی محاسبات به‌سمت تبلت‌های قدرتمندتر و توانمندتر تغییر می‌کند. ما در تلاش هستیم تا فصل بعدی محاسبات و برنامه‌ها را با راه‌اندازی پشتیبانی یکپارچه در سراسر بسترها ارائه کنیم که راه‌های جدید و بهتری برای موفقیت بیشتر و نوآوری باز می‌کند.

این فهرست نشان نمی‌دهد که تبلت جدید گوگل وجود خواهد داشت. باوجوداین، گوگل ظاهراً از کارمندان می‌خواهد که ازطریق شرکای تولیدکننده‌ی قطعات اصلی به عرضه‌ی تبلت‌های اندرویدی به بازار کمک کنند.

معرفی غافل‌گیرکننده‌ی اندروید 12L اولین نشانه‌ای بود که گوگل احتمالاً دوباره به بازار تبلت‌ها اهمیت می‌دهد. باوجوداین، این آگهی شغلی نشان می‌دهد که گوگل قصد دارد فراتر از عرضه‌ی نسخه اندرویدی پیش برود که مخصوص صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر طراحی شده است.

درنهایت، امیدواریم که گوگل بازار تبلت‌ها را رها نکند؛ چراکه زمان آن رسیده است که طرفداران اندروید تبلت‌هایی برای رقابت با آیپد داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات