نسل بعدی آیپد پرو برای پشتیبانی از شارژ وایرلس به لوگوی شیشه‌ای مجهز خواهد شد

دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود که اپل ممکن است لوگوی آیپد پرو بعدی را شیشه‌ای طراحی کند تا متعاقباً امکان شارژ وایرلس را فراهم آورد.
تبلیغات

شایعات اخیر نشان می‌دهند که یکی از ویژگی‌های جدید نسل بعدی آیپد پرو پشتیبانی از شارژ القایی است و در مقطعی گفته می‌شد که اپل برای دستیابی به این قابلیت، در حال آزمایش شیشه‌ی پشتی به‌جای محفظه‌ی آلومینیومی است. برای یادآوری، کوپرتینویی‌ها نخستین بار شارژ بی‌سیم را در خانواده‌ی آیفون ۸ و آیفون X (آیفون ۱۰) با بهره‌گیری از سطح پشتی شیشه‌ای ارائه دادند.

اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که در آن ادعا می‌شود که اپل قصد ندارد کل سطح پشتی آیپد بعدی را شیشه‌ای کند؛ زیرا این فرایند سبب می‌شود دستگاه شکننده‌تر شود. از قرار معلوم، رویکرد اپل این است که لوگوی خود در پشت آیپد پرو را بزرگ‌تر و آن را شیشه‌ای کند. افزون‌ بر این، ادعا می‌شود که آیپد پرو جدید دارای آهنرباهای قوی‌تر و شارژ بی‌سیم سریع‌تر از آیفون است؛ اما طبق روال معمول، انتظار می‌رود شارژ بی‌سیم کندتر از شارژ از‌ طریق پورت USB-C مبتنی بر تاندربولت باشد.

آیپدهای فعلی از‌ طریق USB-C یا درگاه لایتنینگ شارژ می‌شوند و در صورت صحت این خبر، اپل می‌تواند فرایند شارژ آیپد و آیفون را به یکدیگر نزدیک کند. اکثر شارژرهای بی‌سیم کنونی با ابعاد گوشی‌های هوشمند سازگار هستند؛ بنابراین ویژگی شارژ بی‌سیم برای ‌آیپد ممکن است به شارژر متفاوتی نیاز داشته باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که اپل برای شارژ بی‌سیم آیپد پرو از مگ‌سیف اختصاصی متناسب با ابعاد این محصول استفاده کند.

لوگوی شیشه‌ای همچنین ممکن است که از قابلیت شارژ معکوس نیز پشتیبانی کند. برای مثال، گوشی‌های آیفون یا ایرپادهای سازگار می‌توانند روی لوگوی آیپد پرو قرار بگیرند و از این طریق شارژ شوند.

انتظار می‌رود اپل مدل‌های جدید آیپد پرو ۱۱ اینچی و آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی را در سال جاری میلادی رونمایی و روانه‌ی بازار کند. هر دو دستگاه ممکن است به تراشه‌ی جدید M2 مبتنی بر فرایند تولید ۴ نانومتری مجهز شوند. شایعاتی نیز از‌ وجود یک مدل بزرگ‌تر با نمایشگر غول‌آسای ۱۶ اینچی وجود دارد که البته نمی‌توان صحت‌وسقم آن را تأیید یا رد کرد. به‌طور‌ کلی، استفاده از نمایشگرهای بزرگ‌تر به کاهش فاصله‌ی میان آیپد پرو و مک‌‌بوک پرو منجر می‌شود که هم‌اکنون با ابعاد ۱۳.۳، ۱۴ و ۱۶ اینچی در‌ دسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات