الجی دیسپلی احتمالا نمایشگر OLED آیپد ۱۲٫۹ اینچی را در سال ۲۰۲۳ تولید خواهد کرد

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود ال‌جی دیسپلی ساخت آزمایشی پنل OLED را برای مدل ۱۲٫۹ اینچی آیپد پرو آغاز کرده است که د‌رمقایسه‌با پنل‌های کنونی ظاهرا از روشنایی و کنتراست و دوام بیشتری برخوردار است.
تبلیغات

پس از گزارشی مبنی‌بر احتمال مجهزشدن آیپد پرو ۲۰۲۳ به نمایشگر OLED با فناوری LTPO، اکنون اطلاعات جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد ال‌جی در حال برنامه‌ریزی برای تولید نمایشگر OLED برای آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ است.

افزون‌براین، گفته می‌شود سامسونگ درکنار ال‌جی وظیفه تأمین نمایشگرهای OLED در اندازه بزرگ را برعهده خواهد داشت. البته برخی گزارش‌های قبلی حاکی از آن بودند که اپل قصد دارد در سال آینده میلادی آیپد ایر ۵ را به‌عنوان نخستین تبلت مجهز به نمایشگر OLED ساخت سامسونگ رونمایی کند؛ اما شواهد نشان می‌دهد که کوپرتینویی‌ها از این برنامه صرف‌نظر کرده‌اند و احتمالا تا ۲۰۲۳ آیپد مجهز به پنل‌های یادشده را شاهد نخواهیم بود.

در این گزارش، آمده است که ال‌جی می‌خواهد با استفاده از فناوری LTPO TFT پنل OLED را تا دو برابر روشن‌تر کند و عمر مفیدش را تا چهار برابر افزایش دهد. ازآنجاکه کاربران آیپد را بیشتر از آیفون نگه می‌دارند، طول عمر و دوام بیشتر نمایشگر می‌تواند ویژگی‌ مهم و ترغیب‌کننده‌ای برای این محصول باشد.

انتظار می‌رود نمایشگرهای جدید مشابه نمونه‌های به‌کاررفته در مدل‌های پرو آیفون ۱۳ باشند که از فناوری LTPO TFT برای ارائه نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در بهینه‌ترین حالت پشتیبانی می‌کنند. این فناوری می‌تواند طیف وسیع‌تری از نرخ نوسازی بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز را به‌ارمغان بیاورد.

گزارش مذکور در حالی منتشر می‌شود که اخیرا مشخص شده است ال‌جی طبق چشم‌اندازی دو تا سه‌ ساله، قصد دارد ۳٫۳ تریلیون وون (معادل ۲٫۸۱ میلیارد دلار) در ایجاد زیرساخت‌های تولید نمایشگرهای OLED سرمایه‌گذاری کند و قطعا در سال‌های آینده، همچنان یکی از تأمین‌کنندگان بسیار مهم اپل خواهد بود.

احتمالا نسل بعدی آیپد پرو در نیمه نخست سال آینده میلادی رونمایی خواهد شد و احتمالا از سطح پشتی شیشه‌ای برای پشتیبانی از شارژ وایرلس و شاسی تیتانیومی برای افزایش مقاومت دربرابر خم‌شدن برخوردار خواهد بود. علاوه‌براین، به‌احتمال زیاد تراشه M2 مبتنی‌بر فرایند ساخت چهارنانومتری قدرت پردازشی این محصول را تأمین خواهد کرد.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با آیپد به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات