آیپد ایر ۵ احتمالا در نیمه نخست ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد

یک‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل قصد دارد نسل بعدی آیپد ایر مجهز به تراشه‌ی A15 Bionic را در اوایل سال ۲۰۲۲ رونمایی و روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد که اپل در حال ساخت نسل بعدی تبلت‌هایش نظیر آیپد ایر ۵ است که احتمالاً از نمایشگر ۱۰٫۹ اینچی از نوع لیکوید رتینا بهره خواهد برد و ظاهراً مانند نسل گذشته، حسگر تاچ آی‌دی با دکمه‌ی پاور در فریم فوقانی دستگاه ادغام خواهد شد. حال، گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد کوپرتینویی‌ها رونمایی این محصول را برای نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

در این گزارش، آمده است که قدرت پردازشی آیپد ایر جدید را تراشه‌ی بسیار قدرتمند A15 Bionic تأمین خواهد کرد و متعاقباً پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) را امکان‌پذیر می‌کند. از دیگر مشخصات آن می‌توان به دوربین سلفی اولترا واید اشاره کرد که ویژگی Center Stage را ارائه می‌دهد.

ویژگی یادشده با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تراشه‌ی A15، این امکان را به کاربران می‌دهد که هنگام فیلم‌برداری با دوربین جلویی درصورت حرکت و تغییر موقعیت، دوربین به‌‌دنبال آن‌ حرکت کند. این ویژگی نخستین‌بار در آیپد پرو ۲۰۲۱ رونمایی شد و با‌‌توجه‌‌به همه‌گیری ویروس کرونا و تبعاتش، یعنی دورکاری و رواج ارتباطات تصویری و ویدئوکنفرانس‌ها، به‌کارگیری آن در آیپد ایر می‌تواند قابلیت بسیار حائز اهمیتی باشد.

شایعه‌ها و گمانه‌زنی ها حاکی از آن است که اپل برای اولین رویداد مجازی خود در مارس یا آوریل ۲۰۲۲ آماده می‌شود که احتمالاً آیفون SE 3 محتمل‌ترین معارفه‌ی آن خواهد بود. با گذر از این گوشی، اپل نسل بعدی مک‌بوک ایر و آیپد ایر را در همین رویداد رونمایی کند.

طبق گزارش‌های قبلی، آیپد ایر ۵ می‌تواند آرایه‌ی دوربین دوگانه مشابه آیپد پرو داشته باشد و استفاده از حسگر لایدار نیز محتمل است؛ اما صحت‌وسقم این ادعا را نمی‌توان تأیید یا رد کرد. افزون‌براین، شایعاتی وجود دارد که پنجمین نسل از آیپد ایر ممکن است به نمایشگر OLED مجهز شود؛ هرچند اکنون این تغییر به‌دلیل ظرفیت اندک زنجیره‌ی تأمین نمایشگرهای یادشده کمی دور از انتظار به‌نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات