ROG Flow Z13 به‌عنوان قدرتمندترین تبلت گیمینگ جهان توسط ایسوس معرفی خواهد شد

جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس اعلام ایسوس، این شرکت قصد دارد در چهارم ژانویه از تبلت جدیدی به‌نام ROG Flow Z13 رونمایی کند؛ محصولی که ظاهرا قدرتمندترین تبلت مخصوص بازی جهان خواهد بود.
تبلیغات

در اوایل ماه نوامبر، گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد ایسوس احتمالا درحال برنامه‌ریزی برای معرفی یک لپ‌تاپ جدید است که ظاهرا قرار بود به‌عنوان جانشین ROG Flow X13 روانه‌ی بازار شود. اکنون خبر جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این دستگاه احتمالا یک تبلت خواهد بود.

به گزارش گیزموچاینا، براساس توئیت ROG Global، قرار است تبلت بعدی ایسوس با نام ROG Flow Z13 در تاریخ چهارم ژانویه (۱۴ دی ۱۴۰۰) معرفی شود. در کنار این اطلاعیه یک پوستر تبلیغاتی نیز منتشر شده که با توجه به آن انتظار می‌رود این محصول قدرتمندترین تبلت مخصوص بازی جهان باشد.

به‌نظر می‌رسد تصویر تیزر منتشر شده توسط ایسوس این مورد را تأیید می‌کند که تبلت ROG Flow Z13 از رابط XG Mobile بهره خواهد برد. وجود کانکتور XG Mobile تأیید می‌کند که این محصول از پردازنده‌ی گرافیکی اکسترنال (‌eGPU) سازنده‌ی رایانه‌ شخصی تایوانی پشتیبانی خواهد کرد. این پردازنده‌ی گرافیکی XG Mobile نام دارد که می‌تواند عملکرد تبلت قابل تبدیل، نازک و سبک ایسوس را در اجرای بازی‌های رایانه‌ای بهبود بخشد. پشتیبانی از eGPU علاوه‌بر بازی، به‌عنوان یک داک یواس‌بی عمل می‌کند و این یعنی کاربران می‌توانند به تعدادی درگاه اضافه دسترسی داشته باشند.

وجود کانکتور XG Mobile همچنین مشخص می‌کند که تبلت ROG Flow Z13 بر پایه‌ی سیستم‌عامل ویندوز کار می‌کند. این محصول در واقع همان بازار تبلت‌های دو در یک قدرتمند را هدف قرار داده است؛ بازاری که مایکروسافت نیز با تبلت سرفیس پرو ۸ خود در آن حضور دارد.

ازآنجاکه ROG Flow Z13 جانشین ROG Flow X13 خواهد شد، انتظار می‌رود این تبلت از APU سری رایزن 6000 شرکت AMD بهره ببرد. این APU از معماری پردازنده‌ی مرکزی Zen 3 و معماری پردازنده‌ی گرافیکی RDNA 2 بهره می‌برد و دربخش Vega iGPU پیشرفت‌های درخورتوجهی روی آن اعمال شده است. انتظار می‌رود APU این تبلت در حد کارت گرافیک GTX 1050 Ti انویدیا باشد و تجربه‌ی کاری نزدیک به جی‌فورس GTX 1650 انویدیا را ارائه دهد.

همان‌طور که در پوستر تبلیغاتی ایسوس اشاره شده است، تبلت گیمینگ بعدی این شرکت در چهارم ژانویه یعنی در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات