سرفیس پرو ۸ نسبت به نسل قبلی خود با چه بهبودهایی همراه شده است؟

چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت با ایجاد تغییرات بزرگی که چند سال بود انتظارشان را می‌کشیدیم از سرفیس پرو ۸ رونمایی کرد. این تغییرات، تبلت جدید ردموندی‌ها را در چه زمینه‌هایی از نسل قبلی خود جلو می‌اندازند؟
تبلیغات

سرفیس پرو ۸ را می‌تونیم همان سرفیس پرو ایکس بدانیم که با پردازنده نسل یازدهم اینتل ترکیب شده است. بنابراین باید گفت شاهد تغییرات بزرگی در نسل جدید تبلت ردموندی‌ها نسبت به نسل گذشته هستیم.

اولین تغییر بزرگ در ظاهر دستگاه و نمایشگر خود را نشان می‌دهد؛ جایی که سرفیس پرو ۸ نسبت به نسل گذشته خود از نمایشگری بزرگ‌تر با حاشیه‌های باریک‌تر بهره‌مند شده است. مایکروسافت ابعاد نمایشگر را در سرفیس پرو ۸ از ۱۲٫۳ اینچ نسل قبل به ۱۳ اینچ رسانده و رزولوشن بیشتری را هم برای آن در نظر گرفته است. اما این مهم‌ترین تغییر نمایشگر نیست و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز که در نسل قبل شاهد حضور آن نبودیم، قابلیتی نیست که به‌راحتی بتوان از کنار آن گذشت.

قرار گرفتن درگاه USB-C در سرفیس پرو ۷ یک تغییر بزرگ به حساب می‌آمد و حالا این سنت در سرفیس پرو ۸ با حضور دو درگاه تاندربولت ۴ ادامه پیدا کرده است که نوید سرعت بیشتر در انتقال داده‌ها و استفاده از قابلیت‌های بیشتر را می‌دهد.

از لحاظ سخت‌افزار نیز شاهد جهش بزرگی هستیم. درحالی‌که سرفیس پرو ۷ از پردازنده‌های نسل دهم اینتل استفاده می‌کرد، حالا پردازنده‌های نسل ۱۱ اینتل به سرفیس پرو ۸ قدرت می‌بخشند تا به گفته مایکرسافت شاهد بهبود ۴۰ درصدی در پردازش‌های CPU محور و البته بهبود ۷۵ درصدی در پردازش‌های گرافیکی باشیم.

سخت‌افزار سرفیس پرو ۸ از نظر ظرفیت حافظه‌های رم و ذخیره‌سازی به‌روز شده و شاهد حضور ظرفیت رم ۸ و ۱۶ و ۳۲ گیگابایت در کنار فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت هستیم.

به لطف قلم به‌روزرسانی شده اسلیم پن ۲ و سَری بهینه شده آن، حالا کار با قلم سرفیس پرو ۸ نسبت به سرفیس پرو ۷ راحت‌تر شده و علاوه بر تأخیر کمتر، دقت بیشتری را هم به همراه دارد.

سرفیس پرو ۸ از نظر سیستم عامل نیز به‌روزرسانی بزرگی را نسبت به نسل قبل خود تجربه می‌کند و از ابتدا با ویندوز ۱۱ همراه خواهد شد. برخی از قابلیت‌های ویندوز ۱۱ همچون نرخ نوسازی پویا نیز برای بهتر شدن عملکرد سرفیس پرو ۸ به کمک تبلت جدید مایکروسافت می‌آیند.

مایکروسافت ادعا می‌کند که عمر باتری سرفیس پروی جدید، ۱۶ ساعت خواهد بود. در صورت صحت این موضوع، در زمینه عمر باتری هم شاهد بهبود چشمگیر دو برابری نسبت به سرفیس پرو ۷ با حدود ۸ ساعت عمر باتری خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات