سرفیس پرو 8 مایکروسافت با دو پورت تاندربولت و نمایشگر ۱۳ اینچ معرفی شد

چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
مطالعه 3 دقیقه
سرفیس پرو ۸ خصوصیات مثبت سرفیس پرو ایکس را با تراشه نسل یازدهم اینتل ترکیب کرده است. درواقع تبلت جدید مایکروسافت می‌تواند همان سرفیس پرویی باشد که سال‌ها منتظرش بودیم.
تبلیغات

مایکروسافت در رویداد ۳۱ شهریور (۲۲ سپتامبر) خود نسل جدید سرفیس پرو را معرفی کرد. سرفیس پرو ۸ با وجود نمایشگر ۱۳ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز که حاشیه‌های بسیار باریکی دارد، یک دستگاه مدرن و جذاب به شمار می‌آید.

کیبورد جدیدی که مایکروسافت برای سرفیس پرو جدید خود درنظر گرفته، محلی هم برای قرارگیری اسلیم پن ۲ دارد که برای استفاده در سرفیس پرو ۸ به‌روزرسانی شده است. کیبورد مجزای Surface Pro Signature با همراهی اسلیم پن ۲ شباهت زیادی به ترکیب استایلوس و کیبورد سرفیس پرو ایکس پیدا کرده است. قلم با قرار گرفتن درون محفظه تعبیه شده در قسمت بالایی کیبورد شارژ می‌شود و با موتور هپتیک داخلی همراه شده تا حس یک قلم واقعی را در حین کار، منتقل کند. قلم جدید همچنین با وجود سَری جدید، تأخیر کمتر و دقت بیشتر را به ارمغان می‌آورد.

قلم سرفیس پرو ۸

نمایشگر ۱۳ اینچی که مایکروسافت آن را PixelSense Flow نام نهاده، از نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی که به دیدن آن در اکثر مدل‌های سرفیس پرو عادت داشتیم بزرگ‌تر است و رزولوشن بیشتری هم دارد. نمایشگر سرفیس پرو ۸ از دالبی ویژن و تکنولوژی Adaptive Color هم بهره‌مند شده است.

به لطف نمایشگر بزرگتر، حاشیه‌های اطراف هم باریک‌تر شده‌اند تا ظاهر سرفیس پرو ۸ شباهت بیشتری به سرفیس پرو ایکس پیدا کند. اما شاید مهم‌ترین بخش نمایشگر سرفیس پروی جدید مایکروسافت، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز آن باشد. البته نمایشگر در حالت پیش‌فرض با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز کار می‌کند اما زمانی که بخواهید به صورت لمسی یا با قلم با نمایشگر کار کنید، به صورت پویا روی ۱۲۰ هرتز قرار می‌گیرد.

کار با CAD در سرفیس پرو ۸

همان‌طور که انتظار داشتیم سرفیس پرو ۸ از ویندوز ۱۱ به عنوان سیستم عامل استفاده می‌کند و از قابلیت جدید نرخ نوسازی پویای ویندوز ۱۱ بهره می‌گیرد. نرخ نوسازی پویا عملکردی مشابه نمایشگرهای ProMotion اپل دارد و به نمایشگر این امکان را می‌دهد تا بین نرخ نوسازی‌های مختلف، در زمان انجام وظایف جابه‌جا شود.

یکی دیگر از تغییرات مهم سرفیس پرو ۸ حذف درگاه‌های قدیمی USB-A و جایگزینی آن با دو پورت USB-C تاندربولت ۴ است. این یعنی می‌توان سرفیس پرو ۸ را به چند نمایشگر 4K متصل کرد، از حافظه‌های خارجی پرسرعت استفاده کرد یا حتی تبلت را به پردازنده گرافیکی خارجی متصل و از آن به عنوان پی‌سی برای بازی کردن بهره گرفت.

پردازنده نسل ۱۱ چهار هسته‌ای اینتل به عنوان قلب تپنده سرفیس پرو ۸ عمل می‌کند و در مدل‌های Core i3 از پردازنده گرافیکی UHD Graphics و در مدل‌های Core i7 و Core i5 از پردازنده گرافیکی Iris Xe Graphics استفاده می‌کند. حافظه SSD سرفیس پرو ۸ نیز قابل تعویض بوده و رم مورد استفاده آن نیز از نوع LPDDDR4x است. مایکروسافت می‌گوید سرفیس پرو ۸ در پردازش‌های CPU محور ۴۰ درصد و در پردازش‌های گرافیکی ۷۵ درصد قوی‌تر از نسل قبل عمل می‌کند.

سرفیس پرو ۸ با یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی همراه شده که می‌تواند ویدئو‌های Full HD ضبط کند. دوربین اصلی آن هم ۱۰ مگاپیکسلی است که علاوه بر ویدیوهای Full HD قابلیت ضبط ویدیوهای 4K را نیز دارد.

مایکروسافت ادعا می‌کند که عمر باتری سرفیس پرو ۸ حدود ۱۶ ساعت است. سرفیس پرو ۸ در تاریخ ۵ اکتبر و با قیمت پایه ۱۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات