احتمال استفاده از اسنپدراگون ۸۹۸ در سری گلکسی تب اس 8 سامسونگ

یک‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود سری گلکسی تب اس 8 سامسونگ به جای تراشه اگزینوس، به اسنپدراگون ۸۹۸ مجهز خواهد بود.
تبلیغات

چند ماه پیش بخش اعظمی از اطلاعات مربوط به گلکسی تب اس 8 شامل نسخه‌های معمولی، S8 پلاس و S8 اولترا فاش شد. بر اساس جزئیات فاش‌شده، نسخه معمولی از شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی خواهد کرد. در حقیقت طبق گفته‌های Ice Universe، افشاگر معروف، هر سه مدل این ویژگی را خواهند داشت.

به گزارش جی‌اس‌ام آرنا، این تبلت‌های جذاب از قابلیت شارژ با ولتاژ ۱۰ ولت و شدت جریان ۴٫۵ آمپر پشتیبانی خواهند کرد؛ این ویژگی را می‌توان در مدل‌های گلکسی تب S7 مشاهده کرد. تبلت‌ها نسبت به‌ گوشی‌ هوشمند دارای باتری‌ بزرگ‌تری هستند؛ اما استفاده از شارژ سریع ۴۰ وات یا بیشتر روی آن‌ها بسیار نادر است. گلکسی تب S8 پلاس و تب S8 اولترا به ترتیب دارای باتری‌های ۱۰۰۹۰ و ۱۱۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهند بود؛ اما در نسخه معمولی آن‌ها از باتری کوچک‌تر ۸۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده خواهد شد.

علاوه بر اطلاعات منتشرشده درباره باتری‌ این دستگاه‌ها، The Cat نیز جزئیاتی درباره تراشه‌های استفاده‌‎شده در آن‌ها منتشر کرده است و ادعا می‌کند هر سه تبلت به اسنپدراگون ۸۹۸ مجهز خواهند بود. احتمال دارد دلیل تأخیر در عرضه آن‌ها همین موضوع باشد، زیرا دو مدل نخست گلکسی تب S7 بیش از یک سال است که عرضه شده‌اند. همچنین انتظار نمی‌رود اسنپدراگون ۸۹۸ تا ماه دسامبر سال جاری یا ژانویه ۲۰۲۲ برای کار آماده شود.

افشاگری که اطلاعات را منتشر کرده است، روی استفاده نشدن از تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ در تبلت‌های مذکور تأکید دارد. گفته می‌شود این تراشه دارای پردازنده گرافیکی AMD RDNA خواهد بود و تولیدکنندگان آن ادعا می‌کنند حتی از نسخه جدید آدرنو قدرتمندتر است. مطمئنا قدرت گرافیکی بیشتر در صفحه‌ی بزرگ‌تر مفید خواهد بود. البته نباید این مسئله را فراموش کرد که اگزینوس نیز آماده استفاده نیست.

انتظار می‌رود نسل سامسونگ گلکسی تب S8 در کنار پرچم‌داران گلکسی S22 عرضه شود و همه آن‌ها دارای One UI 4.0 باشند.

نظر شما همراهان زومیت درباره این تبلت‌های سامسونگ چیست؟ آیا به نظر شما استفاده از تراشه‌ اسنپدراگون ۸۹۸ در این دستگاه‌ها کار عاقلانه‌ای خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات