میزان فروش تبلت‌های سری می پد 5 شیائومی، تنها در ۵ دقیقه به ۲۰۰ هزار دستگاه رسید

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
گزارش‌ها از عملکرد درخورتوجه تبلت‌های جدید سری می پد 5 شیائومی در زمان عرضه و استقبال گسترده علاقه‌مندان از آن‌ها خبر می‌دهند.
تبلیغات

چندی پیش، شیائومی محصولات جدیدی ازجمله گوشی هوشمند می میکس ۴ و تبلت‌های سری می پد ۵ را معرفی کرد. گفته می‌شود این محصولات به‌زودی روانه بازار چین خواهند شد و حال، GizmoChina از موفقیت دستاوردهای سخت‌افزاری جدید شیائومی در بازار چین خبر می‌دهد.

سران شرکت چینی تأیید کرده‌اند که تنها ۵ دقیقه پس از آغاز عرضه تبلت‌های سری می پد ۵، کاربران چینی درحدود ۲۰۰ هزار دستگاه تبلت را خریده‌اند. این رقم چشمگیری به‌نظر می‌رسد و درواقع، میزان موفقیت شیائومی در بازار خانگی‌اش را نشان می‌دهد. در‌این‌بین، کاربران چینی انتقادهایی نیز کرده و گفته‌اند که همراه با تعداد معدودی از تبلت‌ها لوازم جانبی مانند قلم استایلوس و صفحه‌کلید عرضه شده و درواقع، تمامی خریداران تبلت‌های سری می پد ۵ موفق نشده‌اند لوازم جانبی آن را بخرند.

شیائومی در واکنش به انتقادها اعلام کرده است مشکل کمبود لوازم جانبی را برطرف خواهد کرد. تبلت‌های سری می پد ۵ در انواع مختلفی به بازار عرضه شده‌اند. مدل پایه سری با برخورداری از ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با قیمت ۳۰۸ دلار و مدل مجهز به نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن با قیمت ۳۳۹ دلار روانه بازار شده است.

نسخه پایه تبلت می پد ۵ پرو مجهز به ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی ۳۸۵ دلار و نسخه مجهز به ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی آن ۴۳۲ دلار قیمت دارد. گفتنی است کاربران می‌توانند نسخه 5G تبلت می پد ۵ پرو را با پرداخت ۵۴۰ دلار بخرند. این نسخه به ۶ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی مجهز است.

مشخصات سخت‌افزاری مهم تبلت می پد ۵ عبارت‌اند از: صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، تراشه اسنپدراگون ۸۶۰، ۶ گیگابایت حافظه رم و دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و باتری ۸،۷۲۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۳۳ وات.

مدل قوی‌تر، یعنی می پد ۵ پرو، از همان مشخصات سخت‌افزاری استفاده می‌کند که در مدل پایه می‌توان یافت، با این تفاوت که مدل پرو به تراشه توانمندتر اسنپدراگون ۸۷۰ برخوردار است و نسخه مجهز به حافظه رم ۸ گیگابایتی آن را نیز می‌توان خریدار. در پنل پشتی این تبلت، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی قرار دارد؛ البته برای مدل 5G می‌توان به دوربین اصلی با رزولوشن بهتر، یعنی ۵۰ مگاپیکسلی، دسترسی داشت. گفتنی است یک دوربین ۵ مگاپیکسلی نیز دوربین اصلی تبلت می پد ۵ پرو را همراهی می‌کند و در پنل جلو نیز دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی به‌چشم می‌خورد. می پد ۵ پرو به باتری ۸،۶۰۰ میلی‌آمپرساعت با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ ۶۷ وات مجهز است. 

در گزارش‌ها، به می میکس ۴ نیز اشاره می‌شود که توانسته است در زمان پیش‌فروش موفقیت‌‌های جالبی کسب کند و درواقع تمامی مدل‌های موجود آن پیش از عرضه به بازار فروخته شده‌اند. به‌گفته لو وی‌بینگ، یکی از سران شیائومی، سری جدید می میکس به‌صورت محدود تولید شده است؛ اما انتظار می‌رود مدتی پس از عرضه به بازار، میزان موجودی می میکس ۴ افزایش یابد تا تمامی علاقه‌مندان به جدیدترین گوشی هوشمند این شرکت بتوانند دسترسی داشته باشند.

به‌گفته یکی از مقام‌های ارشد شیائومی، دلیل محدودیت در تولید انبوه می میکس ۴ کمبود تراشه در جهان بوده که سبب شده است شیائومی تعداد کمتری از گوشی هوشمند جدیدش تولید و افزایش میزان تولید می میکس ۴ و مدل‌های دیگر آن را به آینده موکول کند. درنهایت، گفته شده است شیائومی قصد دارد ماه آینده میلادی، تبلت‌های جدیدش را به بازارهای جهانی به‌خصوص کشورهای اروپایی عرضه کند. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره تبلت‌های جدید شیائومی چیست؟ در‌صورت عرضه تبلت‌های می پد ۵ و می پد ۵ پرو به بازار ایران، حاضرید آن‌ها را بخرید‌؟ اگر تبلت دیگری را ترجیح می‌دهید، دلایل خود را با ما و دیگر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات