تبلت می پد 5 و می پد 5 پرو شیائومی با تراشه‌های قدرتمند معرفی شدند

سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
شیائومی پس از معرفی گوشی هوشمند میکس ۴، رسما سه تبلت‌ از سری می پد ۵ را رونمایی کرد. مدل معمولی این سری به تراشه اسنپدراگون ۸۶۰ و مدل پرو و 5G به تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ مجهز است.
تبلیغات

پس از حدود سه سال وقفه، سرانجام شیائومی با معرفی سری می پد ۵ (Mi Pad 5) به بازار تبلت‌های اندرویدی بازگشته است. به‌گزارش xda-developers، غول فناوری چینی در رویداد ویژه امروزش‌، سه ‌تبلت قدرتمند اندرویدی، یعنی می پد ۵، می پد ۵ پرو و می پد ۵ پرو 5G را در چین رونمایی کرد. طراحی هر سه تبلت بسیار جذاب است، به تراشه سری ۸ اسنپدراگون مجهزند، از قلم پشتیبانی می‌کنند و از قابلیت دالبی ویژن (Dolby Vision) پشتیبانی می‌کنند.

هر سه مدل سری می پد ۵ به صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی LCD با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت مجهز هستند. همچنین، این تبلت‌ها از فرمت‌های دالبی ویژن و استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کنند و از ویژگی TrueTone مشابه آیفون‌ها و آیپد‌ها برخوردار هستند.

ویژگی TrueTone از دو حسگر نور جلو و عقب برای تجزیه‌و‌تحلیل نور محیط استفاده می‌کند و نقطه‌‌ سفید صفحه را متناسب با آن تنظیم می‌کند تا صفحه‌نمایش برای خواندن راحت باشد و رنگ‌ها در وضعیت‌های نوری مختلف دقیق نمایش داده شوند.

صفحه‌نمایش ۱۱ اینچ تبلت می پد ۵ شیائومی

نسخه معمولی می پد ۵ به تراشه اسنپدراگون ۸۶۰ و ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی مجهز است. این در حالی است که مدل‌های پرو و 5G از تراشه قوی‌تر، یعنی اسنپدراگون ۸۷۰، بهره می‌برند.

می پد ۵ شیائومی با پشتیبانی از قلم مخصوص

شیائومی مجموعه‌ای از لوازم جانبی را نیز برای سری می پد ۵ معرفی کرده است؛ مانند قلم و صفحه‌کلید. قلم مخصوص نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز و سطح حساسیت به فشار ۴۰۹۶ را ارائه می‌دهد و دو دکمه دارد که می‌تواند برای انجام کارهایی مانند گرفتن عکس یا باز‌کردن سریع برنامه Mi Note استفاده شود. قلم یادشده در هجده دقیقه کاملا شارژ می‌شود و با هر بار شارژ هشت ساعت می‌توان از آن استفاده کرد. ناگفته نماند صفحه‌کلید ویژه این تبلت نیز از محافظ دو‌طرفه برخوردار است.

می پد ۵ شیائومی با قلم مخصوص

انرژی لازم برای کار با می پد ۵ پرو را باتری ۸۶۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی تأمین و از فناوری شارژ سریع سیمی ۶۷ وات نیز پشتیبانی می‌کند. باتری مدل معمولی نیز ۸۷۲۰ میلی‌آمپر‌ساعتی است؛ اما فقط از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند. می پد ۵ پرو به ۸ بلندگو‌ی قدرتمند دالبی اتموس (Dolby Atmos) مجهز است؛ درحالی‌که مدل معمولی فقط چهار بلندگو دارد. در بخش نرم‌افزار، سری می پد ۵ با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ همراه با MIUI عرضه می‌شود.

رنگ‌های می پد ۵ و می پد ۵ پرو

تصویر سمت چپ می پد ۵ و تصویر سمت راست می پد ۵ پرو

سری می پد ۵ از امروز برای پیش‌فروش در چین دردسترس است. قیمت تمامی مدل‌ها با پیکربندی مختلف و لوازم جانبی به‌شرح زیر است:

می پد ۵

  • ۶ گیگابایت حافظه رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی: ۱،۹۹۹ یوآن (۳۱۰ دلار)
  • ۶ گیگابایت حافظه رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی: ۲،۲۹۹ یوآن (۳۵۵ دلار)

می پد ۵ پرو

  • ۶ گیگابایت حافظه رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی: ۲،۴۹۹ یوآن (۳۸۵ دلار)
  • ۶ گیگابایت حافظه رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی: ۲،۷۹۹ یوآن (۴۳۰ دلار)

می پد ۵ پرو 5G

  • ۸ گیگابایت حافظه رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی: ۳،۴۹۹ یوآن (۵۴۰ دلار)

قیمت صفحه‌کلید و قلم مخصوص این تبلت نیز به‌ترتیب ۳۹۹ و ۳۴۹ یوآن (۶۱ و ۵۴ دلار) اعلام شده است. گفتنی است شیائومی هنوز برنامه‌ای برای عرضه سری می پد ۵ در بازارهای دیگر ندارد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره تبلت می پد ۵ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات