سلطه اپل بر بازار جهانی تبلت‌ها با عرضه ۱۲٫۹ میلیون آیپد در سه ماهه دوم ۲۰۲۱

شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس آمار منتشرشده، اپل در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ بیشتر از مجموع محموله‌های سامسونگ و آمازون تبلت فروخته و متعاقبا سلطه بر این بخش از بازار را حفظ کرده است.
تبلیغات

بنابر گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به آمار شرکت تحقیقاتی IDC، اپل در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ حدود ۱۲٫۹ میلیون دستگاه آیپد به بازار عرضه کرده است که درواقع، هم‌سو با سومین فصلی مالی اپل در سال جاری است. برای درک بهتر فروش چشمگیر اپل، کافی است بدانید که آمازون و سامسونگ درمجموع ۱۲٫۳ میلیون دستگاه تبلت فروخته‌اند.

طبق گزارش IDC، کل بازار جهانی تبلت در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی درمقایسه‌با بازه مشابه سال گذشته ۴٫۲ درصد رشد کرده و فروش کل محموله‌ها به ۴۰٫۵ میلیون دستگاه رسیده است. اپل با فروش ۱۲٫۹ میلیون دستگاه آیپد ۳۱٫۹ درصد و سامسونگ با فروش ۸ میلیون دستگاه تبلت ۱۹٫۶ درصد از کل بازار را ازآنِ خود کرده است. دراین‌میان، لنوو و آمازون با فروش ۴٫۷  و ۴/۳ میلیون دستگاه و دراختیارداشتن ۱۲٫۶ و ۱۰/۷ درصد از سهم بازار رده‌های سوم و چهارم را کسب کرده‌اند.

در این گزارش، آمده است که اپل با وجود حفظ جایگاهش، نرخ رشد کمتری درمقایسه‌با سال گذشته داشته و نرخ رشد سالانه ۳٫۵ درصدی را تجربه کرده است. درحالی‌که لنوو با ۶۴٫۵ درصد رشد بهترین عملکرد را تجربه و آمازون نیز درمقایسه‌با سال گذشته ۲۰٫۳ درصد رشد کرده است.

این آمار از کاهش رشد کلی بازار درمقایسه‌با سه‌ماهه گذشته نیز حکایت می‌کند. علاوه‌براین، IDC ادعا می‌کند تقاضا برای بازار تبلت‌ها می‌تواند بسیار سریع‌تر از بازارهای دیگر مانند کروم‌بوک یا رایانه‌های شخصی کاسته شود.

اپل مدت‌ها است که دیگر فروش واحدهای فردی را گزارش نمی‌کند؛ بنابراین، داده‌های IDC فقط براساس آمار به‌دست می‌آید و نمی‌تواند نشان‌دهنده آمار کاملا دقیق باشد. بااین‌حال، اپل در آخرین گزارش درآمدش گفت آیپد در سه‌ماهه منتهی به ژوئن، ۷٫۳۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است که رشد ۱۱٫۹ درصدی را درمقایسه‌با سال گذشته نشان می‌دهد و بهترین عملکرد اپل در این بازه در ده سال گذشته محسوب می‌شود.

گفتنی است اهالی کوپرتینو در حال تولید نسل بعدی آیپد مینی بازطراحی‌شده و آیپد ایر و نسل نهم آیپد استاندارد هستند و ظاهرا آیپدهای مذکور به مشخصات درخورتوجهی مجهز می‌شوند؛ بنابراین، انتظار می‌رود روند فروش آیپدها از نیمه دوم سال جاری میلادی تسریع شود و افزایش سهم اپل در این بازار را شاهد باشیم.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با آیپد به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات