دیجی‌تایمز: آیپد مینی ۶ به نمایشگر mini-LED مجهز خواهد شد

جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
به گفته دیجی‌تایمز، اپل قصد دارد در نسل بعدی آیپد مینی از نمایشگر mini-LED استفاده کند و به کمک آن، کیفیت محتوای بصری را به طرز چشمگیری افزایش بدهد.
تبلیغات

تاکنون شایعات متعددی از نسل بعدی کوچک‌ترین تبلت اپل موسوم به آیپد مینی منتشر شده و شنیده‌ها حاکی از آن است که غول دنیای فناوری قصد دارد در این محصول مشخصات سخت‌افزاری در خور توجهی ارائه بدهد. در همین راستا، اپل‌اینسایدر با استناد به منابع دیجی‌تایمز در زنجیره تأمین محصولات اپل، گزارش می‌دهد که ششمین نسل از آیپد مینی احتمالا به نمایشگر مینی ال‌ای‌دی مجهز خواهد شد.

دیجی‌تایمز خاطرنشان می‌کند که شرکای تولیدی اپل می‌کوشند واحدهای نور پس‌زمینه mini-LED را متناسب با نسل بعدی مک‌بوک پرو و آیپد مینی تأمین کنند و در اختیار اپل قرار بدهند. گفته می‌شود شرکت Radiant Optoelectronics با بهبود مشکلات لجستیکی، در سه‌ماهه سوم سال جاری محموله‌های mini-LED را به کوپرتینویی‌ها تحویل خواهد داد.

نمایشگرهای مبتنی بر نور پس‌زمینه mini-LED در مقایسه با نمونه‌های سُنتی، کنتراست بهتر، سطح روشنایی بالاتر و بهبود عمق رنگ‌های تیره را به ارمغان می‌آورند. پیش‌تر مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل نیز گزارش داده بود که آیپد مینی به نمایشگر مینی ال‌ای‌دی مجهز خواهد شد و این می‌تواند بر صحت گزارش جدید بیفزاید. اعتقاد بر این است که یکی از ویژگی‌های اصلی آیپد مینی بعدی به استفاده از تراشه A15 مربوط خواهد بود؛ تراشه‌ای که انتظار می‌رود در اواخر سال جاری نخستین بار در بطن سری آیفون ۱۳ به کار رود. تراشه A15 احتمالا با فرایند ساخت پنج نانومتری پلاس شریک تجاری دیرینه اپل، TSMC تولید خواهد شد.

طبق گزارش‌های قبلی، آیپد مینی ۶ برای نخستین بار در این خانواده از تبلت‌های اپل، بازطراحی خواهد شد و ظاهرا غول دنیای فناوری هم‌سو با زبان طراحی محصولات اخیرش، قصد دارد آیپد مینی را به نمایشگر و لبه‌های تخت مزین کند و پس از سال‌ها دکمه‌ی هوم را حذف و حسگر تاچ آی‌دی را در فریم فوقانی آیپد، روی دکمه پاور تعبیه کند. همچنین گمان می‌رود درگاه لایتنینگ جای خود را به درگاه USB-C خواهد داد؛ اما مشخص نیست درگاه مذکور مانند آیپد پرو از استاندارد تاندربولت پشتیبانی خواهد کرد یا خیر.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات