آیپد مینی احتمالا به تراشه A15 و اسمارت کانکتور مجهز خواهد شد

سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل قصد دارد نسل بعدی آیپد مینی را به تراشه قدرتمند A15 مجهز کند؛ تراشه‌ای که احتمالا در گوشی‌های آیفون ۱۳ نیز استفاده و با فرایند ساخت پنج‌نانومتری پلاس تولید خواهد شد.
تبلیغات

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که در سال جاری میلادی، نسل بعدی آیپد مینی با کالبد و قلب تپنده‌ای جدید به‌روز خواهد شد و نخستین بازطراحی خود را پس از یک دهه تجربه خواهد کرد. درواقع، اپل آخرین‌بار آیپد مینی را شهریور ۱۳۹۸ با صرف‌نظر از تغییرات طراحی و بهبودهای جزئی در سخت‌افزار و پشتیبانی از اپل پنسل رونمایی کرد. اکنون، 9To5Mac با استناد به منابع آگاه گزارشی تدوین کرده است که نشان می‌دهد قلب تپنده آیپد مینی ۶ را تراشه بسیار قدرتمند A15 تشکیل خواهد داد.

گفته می‌شود نسل بعدی کوچک‌ترین آیپد اپل فعلا با ‌نام رمز «J310» شناخته و تغییرات درخورتوجهی را شامل می‌شود. این گزارش ادعا می‌کند یکی از ویژگی‌های اصلی آیپد مینی جدید به استفاده از تراشه A15 باز خواهد گشت که انتظار می‌رود در اواخر سال جاری نخستین‌بار در آیفون ۱۳ به‌کار رود. اعتقاد بر این است تراشه A15 با فرایند ساخت پنج‌نانومتری پلاس شریک تجاری دیرینه اپل، یعنی TSMC، تولید خواهد شد. افزون‌براین، گفته می‌شود اپل در حال طراحی تراشه A15X است که در آیپدهای آینده استفاده خواهد شد.

ابعاد نسل بعدی کوچک‌ترین آیپد اپل، تنها سه میلی‌متر از نسخه کنونی بزرگ‌تر خواهد بود و احتمالا درگاه لایتنینگ جای خود را به درگاه USB-C خواهد داد و از طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی نظیر هاردهای اکسترنال و... پشتیانی خواهد کرد. یکی دیگر از تغییرات مهم به اتصال هوشمند (Smart Connector) باز می‌گردد که پیش‌تر در رندرهای منتشرشده جان پراسر، افشاگر نام‌آشنای محصولات اپل، دیده شده بود. این گزارش خاطرنشان می‌کند اپل قصد دارد لوازم جانبی مبتنی‌بر اسمارت کانکتور را برای آیپد مینی جدید عرضه کند؛ اما مشخص نیست این لوازم چه هستند.

گزارش مذکور شامل جزئیاتی از نسل بعدی آیپد استاندارد است که با اسم رمز «J181» شناخته می‌شود و قرار است به پردازنده A13 مجهز شود. گفتنی است مدل فعلی از تراشه A12 بهره می‌برد و ارتقای آن به تراشه A13 می‌تواند عملکرد پردازشی چشمگیری را به‌ارمغان بیاورد. طبق شایعات قبلی، احتمالا این آیپد از تکنیک جدید لمینت نمایشگر بهره‌مند خواهد شد و فاصله میان پنل و محافظ نمایشگر را به کمترین حد می‌رساند که درحال‌حاضر یکی از مشکلات آیپد نسل ۸ کنونی است.

برای مطالعه‌ تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات