شایعه: گلکسی تب اس 8 اولترا سامسونگ اوایل سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد

شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌ها، سامسونگ در اوایل سال ۲۰۲۲ تبلتی با مشخصات سخت‌افزاری بالارده به نام گلکسی تب اس 8 اولترا روانه‌ی بازار خواهد کرد.
تبلیغات

پیش از شیوع ویروس کرونا، بازار تبلت‌ بر خلاف گوشی‌ هوشمند رونق چندانی نداشت. در واقع برخلاف تلفن‌ هوشمند که حتی مدل‌های پایین‌رده و میان‌رده در هر نسل با پیشرفت‌های چشم‌گیری همراه بودند، تفاوت چندانی میان نسل‌های مختلف تبلت‌ها وجود نداشت و کمتر رخ می‌داد قابلیتی که در گوشی‌های هوشمند به ترند تبدیل شده است به تبلت‌های جدید اضافه شود.

اما شیوع ویروس کرونا و درنتیجه خانه‌نشین شدن بسیاری از دانش‌آموزان، دانشجویان و کارکنان کسب‌وکارهای مختلف سبب شد تقاضا برای خرید دستگاه‌های مختلف از جمله تبلت‌ افزایش یابد و همراه با افزایش تقاضا، شرکت‌های سازنده توجه بیشتری به تبلت‌ها داشته باشند و برای رقابت با سایر شرکت‌ها، ویژگی‌های بیشتری به مدل‌های جدید اضافه کنند.

در رقابتی که بین دو شرکت مطرح در بازار تبلت‌ پیش آمد، اپل جدیدترین سری آیپد پرو با تراشه‌ی توانمند M1 را معرفی کرد و سامسونگ تبلت‌های گلکسی تب اس ۷ و تب اس ۷ پلاس را در اختیار علاقه‌مندان به محصولات اندرویدی قرار داد. هر دو تبلت سامسونگ از تراشه‌ی توانمند اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس استفاده می‌کنند. البته مدل استاندارد صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی دارد و برای مدل پلاس صفحه‌نمایش ۱۲/۴ اینچی در نظر گرفته شده است.

برخورداری از ویژگی‌هایی مانند صفحه‌نمایش با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز سبب شد علاقه‌مندان به محصولات اندرویدی تبلت‌های سری گلکسی تب اس ۷ را در فهرست خرید خود قرار بدهند.  

PhoneArena به نقل از Sammobile گزارشی منتشر کرده است که سامسونگ به دنبال عرضه‌ی نسل بعدی تبلت‌های پرچم‌دار خود است. گویا برخلاف سری گذشته، گلکسی تب اس ۸ علاوه بر دو مدل استاندارد و پلاس، مدل پریمیومی به نام گلکسی تب اس ۸ اولترا خواهد داشت که البته با اندکی تأخیر روانه‌ی بازار می‌شود. از نظر مشخصات سخت‌افزاری به نظر می‌رسد میان گلکسی تب اس ۸ اولترا با دو مدل دیگر سری تفاوت‌های بسیاری وجود دارد.

گلکسی تب اس ۸ اولترا دارای صفحه‌نمایش ۱۴/۶ اینچی با پنل OLED است که حدود ۱/۷ اینچ از  آیپد پرو ۱۲/۹ بزرگ‌تر است. محصول پرچم‌دار سامسونگ باتری با ظرفیت ۱۲ هزار میلی‌آمپر ساعت دارد که رقم قابل توجهی به نظر می‌رسد. گویا هر سه مدل سری گلکسی تب اس ۸ از قلم استایلوس پشتیبانی می‌کنند و امکان اتصال کیبورد QWERTY به آن‌ها وجود دارد. این دستگاه‌های سامسونگ قادر به پشتیبانی از Wi-Fi ،LTE و 5G خواهند بود.

در حال حاضر قیمت تبلت‌های سری گلکسی تب اس ۸ نیز مشخص شده است. گویا مدل استاندارد با قیمت ۷۴۰ دلار روانه‌ی بازار می‌شود و علاقه‌مندان برای خرید مدل گلکسی تب اس ۸ پلاس و گلکسی تب اس ۸ اولترا باید به ترتیب ۱۱۲۰ و ۱۳۲۰ دلار هزینه کنند. انتظار می‌رود گلکسی تب اس ۸ اولترا کمی دیرتر و در اوایل سال ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات