تبلت سرفیس Pro در ژانویه 2013 با قیمت 899 دلار وارد بازار می‌شود

جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سرانجام انتظارات به پایان رسید و قیمت و تاریخ عرضه تبلت ویندوزی سرفیس پرو مشخص شد؛ شب گذشته مایکروسافت اعلام کرد که سرفیس پرو از ماه ژانویه (اواسط دی ماه) و با قیمت پایه ۸۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. تبلت سرفیس Pro را در دو نسخه 64 و 128 گیگابایت و با پردازنده مبتنی بر معماری اینتل روانه بازار خواهد کرد. مهم‌ترین برتری سرفیس Pro نسبت به نسخه RT در نمایشگر Full HD و نسخه کامل سیستم‌عامل ویندوز 8 است.
تبلیغات

بر اساس اعلام این غول نرم‌افزاری جهان نسخه ۶۴ گیگابایتی سرفیس پرو با قیمت ۸۹۹ دلار و نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آن با قیمت ۹۹۹ دلار از ماه ژانویه در فروشگاه‌‌ها در دسترس خواهد بود.

مقاله‌های مرتبط:

    همانطور که می‌دانید، سرفیس پرو از نسخه RT این تبلت، که در ماه اکتبر عرضه شد، قدرتمندتر بوده و به پردازنده Core i5 و صفحه نمایش 1080p مجهز شده‌ است. همچنین این نسخه، بر خلاف RT، از ورژن کامل ویندوز ۸ بهره می‌برد و این به آن معناست که شما قادر خواهید بود علاوه بر اپلیکیشن‌های مخصوص ویندوز ۸، تمامی نرم‌افزارهای معمول ویندوز را نیز روی آن اجرا کنید. این تبلت علاوه بر USB 3.0، از پورت Mini Display نیز بهره می‌برد و شما قادر خواهید بود به وسیله آن خروجی تصویر با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۶۵۰ داشته باشید. از نظر ابعاد اما این تبلت سنگین‌تر و ضخیم‌تر از برادر خود خواهد بود؛ هرچند با ۱۳.۵ میلی‌متر ضخامت و ۸۶۰ گرم وزن همچنان توانسته‌است تناسب‌ اندام خود را حفظ کند.

    همچنین این کمپانی اعلام کرد که این تبلت را به همراه قلم مخصوص سرفیس و بدون تاچ‌کاور یا تایپ‌کاور روانه بازار خواهد کرد. اگر مایل به استفاده از این کاورها هستید، مجبور به خرید جداگانه آن و پرداخت ۱۳۰ دلار خواهید بود.

    تبلت‌های سرفیس Pro همانند نسخه RT دارای بدنه تیره رنگ از جنس آلیاژ منیزیم بوده و از آنتن دوگانه MIMO بهره می‌برند.

    بزرگترین تفاوت بین تبلت‌های سرفیس Pro و RT در نسخه سیستم‌عامل آنها و پشتیبانی از نرم‌افزارهای دسکتاپ ویندوز است. همانطور که می‌دانید سرفیس RT مجهز به ویندوز RT است که در واقع نسخه خلاصه شده ویندوز 8 بوده و سازگار با پردازنده‌های ARM است که قادر به اجرای نرم‌افزارهای قدیمی ویندوز و محیط کاربری دستکاپ نیست. اما سرفیس Pro همانند یک PC عمل کرده و به لطف پردازنده Core i5 اینتل توانایی اجرای تمام نرم‌افزارهای قبلی را دارد. برتری دیگر نسخه Pro نسبت به RT در نمایشگر Full HD با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل است.

    سرفیس Pro از قلم سرفیس نیز پشتیبانی می‌کند، براساس ادعای مایکروسافت این قلم برای نویسندگان و طراحان بی‌نظیر است، چون زمانی که در حال نوشتن با قلم برروی صفحه هستید، اگر دستتان صفحه را لمس کند، به لطف فناوری Palm Block، نوشتن قطع نمی‌شود و در واقع در هنگام نوشتن دستورات لمسی دست دریافت نمی‌شوند تا در بین نوشتن کاربر وقفه ایجاد نشود.

    متاسفانه مایکروسافت تاریخ دقیق عرضه این تبلت در فروشگاه‌ها یا شروع پیش فروش آن را اعلام نکرده است و فقط از عرضه آن تا کمی بیش از یک ماه دیگر خبر داده است.

    نظر شما در این باره چیست? سرفیس Pro را ترجیح می‌دهید یا RT؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات