تصاویر مفهومی آیپد مینی ۶ طراحی جدید آن را نشان می‌دهد

شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
گفته می‌شود اپل به‌زودی کوچک‌ترین آیپد را به‌روز خواهد کرد و تصاویر مفهومی که اخیرا منتشر شده‌ است، آیپد مینی ۶ را در کالبدی مدرن و طراحی بی‌حاشیه نشان می‌دهند.
تبلیغات

تاکنون شایعات ضدونقیضی از طراحی نسل بعدی آیپد مینی منتشر شده است. عده‌ای بر این باورند که اپل ششمین نسل از کوچک‌ترین آیپد را با تغییرات بنیادی در مؤلفه‌های طراحی همراه خواهد کرد و عده‌ای دیگر مدعی هستند که آیپد مینی صرفا یک نسخه‌ی بهبودیافته از لحاظ سخت‌افزاری است که تغییرات طراحی آن تنها به شاسی باریک‌تر و نمایشگر کمی بزرگ‌تر خلاصه می‌شود. هم‌سو با شایعات اخیر، تصاویر مفهومی جدیدی از آنچه نسل بعدی آیپد مینی یاد می‌شود، رسانه‌ای شده است که می‌تواند دید خوبی را از آیپد مینی ۶ بازطراحی‌شده ارائه بدهد و به محصول نهایی بسیار نزدیک باشد.

روز گذشته، جان پراسر در وب‌سایت خود تصاویر رندری از زبان طراحی نسل بعدی آیپد مینی را منتشر کرد. تصاویر منتشرشده آیپد مینی جدید را تقریبا با همان طراحی آیپد ایر ۴ در سه گزینه‌ی رنگ نقره‌ای، رُز گلد و خاکستری فضایی نشان می‌دهد که از قرار معلوم، درگاه لایتنینگ جای خود را به USB-C داده است و در نمای پشتی آن یک ماژول دوربین بزرگ‌تر تعبیه شده است.

به‌طور کلی، خواسته‌ی طرفداران از غول دنیای فناوری این است که آیپد مینی را با همان طراحی تقریبا بدون حاشیه که در آیپد پرو و آیپد ایر ۴ دیده‌ایم، عرضه کند و تصاویر جدید همین را ثابت می‌کند. به گفته‌ی جان پراسر، اهالی کوپرتینو دکمه‌ی هوم را در آیپد مینی ۶ منسوخ خواهند کرد تا حاشیه اطراف را به طرز چشمگیری کاهش بدهند. اعتقاد بر این است که آیپد مینی بعدی همچنان برای تعیین هویت بیومتریک از حسگر تاچ آی‌دی بهره خواهد گرفت که به دکمه پاور منتقل می‌‎شود. اسپیکرهای دستگاه نیز بسیار بهبود خواهند یافت؛ به‌طوری که یکی از منابع، صدای اسپیکرهای آیپد مینی بعدی را بسیار خوب و دیوانه‌وار توصیف کرده است.

نمایی از درگاه USB-C آیپد مینی ۶

این تصویر درگاه USB-C را در بازطراحی آیپد مینی ۶ نشان می‌دهد

به گفته‌ی پراسر، شایعات اخیر در رابطه با اپل پنسل ۳، در واقع می‌تواند به مدل کوچک‌تر آن اشاره داشته باشد که مخصوص آیپد مینی طراحی شده است؛ البته به نظر می‌رسد این فقط حدس و گمان باشد.

طبق شایعات قبلی، طراحی قلم جدید اپل کاملا مشابه با نسل گذشته است و به‌صورت مغناطیسی به کنار آیپد متصل و شارژ می‌شود. از قرار معلوم، بزرگ‌ترین تغییر اعمال‌شده در طراحی آن به براق بودن بدنه بازمی‌گردد. این بازگشت به‌ طرحی است که اهالی کوپرتینو در نسل اول اپل پنسل از آن بهره می‌گرفتند. به‌طور کلی، گمان می‌رود اپل با حفظ مؤلفه‌های طراحی، بیشترین تغییرات را در بخش درونی دستگاه اعمال کرده است‌.

تفاوت در خور توجه دیگر به نوک ‌تعویض‌پذیر اپل پنسل مرتبط می‌شود. نسل اول و دوم اپل پنسل نوک پیچشی کوچکی دارند که در صورت فرسودگی، به‌راحتی تعویض می‌شود. به نظر می‌رسد اپل در مدل به‌روزشده برای آیپد مینی از نوک بزرگ‌تری بهره گرفته است و شواهد نشان می‌دهد که ساقه‌ی پیچشی آن کمی بزرگ‌تر از نسل قبلی است و ممکن است اپل فناوری و سخت‌افزار جدیدی را در بطن این محصول جای داده باشد.

تصویر مفهومی از نمای جلویی آیپد مینی ۶

تاکنون جزئیاتی دقیقی از ابعاد نمایشگر آیپد مینی ۶ منتشر نشده؛ اما برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که این محصول مجهز به نمایشگر ۸٫۵ تا ۸٫۹ اینچی با حاشیه‌های متقارن نظیر آیپد پرو است و می‌تواند در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی ارائه شود. چندی پیش، مارک گِرمن از بلومبرگ گزارش داد که اپل در حال کار روی نسخه‌ی به‌روزشده‌ی آیپد مینی است که بعد از پنج نسل، نخستین به‌روزرسانی طراحی را تجربه خواهد کرد. گِرمن نیز بر این باور است که آیپد مینی بازطراحی‌شده دارای حاشیه‌های بسیار باریک‌تری است که احتمالا دکمه‌ی فیزیکی هوم آن حذف خواهد شد؛ البته برای نخستین بار مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل بود که از تغییرات طراحی در نسل بعدی آیپد مینی خبر داد.

مینگ-چی کو در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران در ماه می ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۱۳۹۹)، ادعا کرد که آیپد مینی در نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی عرضه می‌شود و به‌ دنبال استراتژی آیفون SE، ظاهرا اپل قصد دارد آخرین پردازنده‌ی سری A را در بطن این محصول قرار بدهد. در این محصول صفحه‌نمایش کوچک ۷٫۹ اینچی با توجه به کاهش حاشیه‌ها، جای خود را به نمایشگر ۸٫۵ تا ۹ اینچ خواهد داد و مانند آیپد پرو و آیپد آیر ۴، احتمالا غول فناوری کوپرتینو درگاه لایتنینگ را کنار خواهد گذاشت و از درگاه استاندارد USB-C بهره خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات