آیپد مینی ۶ با نمایشگر بزرگ‌تر و طراحی الهام‌گرفته از آیپد ایر ۳ رونمایی خواهد شد

شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل نسل بعدی آیپد مینی را با الهام از زبان طراحی آیپد ایر ۳ و نمایشگر بزرگ‌تر در مارس ۲۰۲۱ رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

اپل نسخه‌ی پنجم آیپد مینی را مارس ۲۰۱۹ (اسفند ۱۳۹۸) با مشخصاتی از جمله صفحه‌نمایش ۷٫۹ اینچی از نوع رتینا، پردازنده‌ی A12، پشتیبانی از اپل پنسل و دوربین بهبودیافته رونمایی کرد. به نظر می‌رسد بعد از تقریبا دو سال، زمان مناسبی برای عرضه‌ی نسخه‌ی بعدی باشد؛ اما شایعات و گزارش‌های بسیار کم و ضدونقیضی از این محصول منتشر شده است. در راستای اخبار منتشرشده از نسل نهم آیپد ارزان‌قیمت و آیپد پرو جدید، اپل‌اینسایدر با استناد به خبر وب‌سایت ژاپنی Mac Otacara، گزارش داده است که نسل بعدی آیپد مینی مجهز به نمایشگر بزرگ‌تر و طراحی الهام‌گرفته از آیپد ایر ۳، در مارس ۲۰۲۱ (اسفند - فروردین ۱۳۹۹) رونمایی و عرضه خواهد شد.

بر اساس گزارش یادشده، آیپد مینی بعدی به‌ جای نمایشگر ۷٫۹ اینچی، از نمایشگر بزرگ‌تر ۸٫۴ اینچی بهره می‌گیرد.  انتظار می‌رود حسگر تاچ آیدی (Touch ID) ادغام‌شده با دکمه‌ی هوم و درگاه سنتی لایتنینگ در آیپد مینی جدید حفظ و مانند نسل نهم آیپد ارزان‌قیمت، به یک شاسی باریک‌تر و سبک‌تر، مبتنی بر نسل سوم آیپد ایر مجهز شود. گزارش مذکور با گفته‌های مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل، در تضاد است.

طبق یادداشت مینگ-چی کو خطاب به سرمایه‌گذاران در ماه می ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۱۳۹۹)، ممکن است آیپد مینی در نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی عرضه شود و به‌ دنبال استراتژی آیفون SE، ظاهرا اپل قصد دارد آخرین پردازنده‌ی سری A را در بطن این محصول قرار دهد.  در این محصول صفحه‌نمایش کوچک ۷٫۹ اینچی با توجه به کاهش حاشیه‌ها، جای خود را به نمایشگر ۸٫۵ تا ۹ اینچ خواهد داد و احتمالا غول فناوری کوپرتینو، مانند آیپد پرو و آیپد آیر ۴، درگاه لایتنینگ را کنار خواهد گذاشت و از درگاه استاندارد USB-C بهره خواهد گرفت. علاوه بر این، اخباری مبنی بر استفاده از نمایشگرهای mini LED منتشر شده است. این نوع نمایشگر می‌تواند نسبت کنتراست، عمق رنگ مشکی و روشنایی را در مقایسه با نمایشگرهای کنونی بهبود بدهد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی نسل بعدی آیپد مینی چیست و چه انتظاراتی از آن دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات