iFixit ویدئوی اولیه‌ی کالبدشکافی آیپد پرو ۲۰۲۱ را منتشر کرد

شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ویدئوی کالبدشکافی آیپد پرو تغییرات آن را در مقایسه با نسل گذشته به تصویر می‌کشد و دیدی مناسبی از فناوری پنهان در نمایشگر mini-LED این محصول ارائه می‌دهد.
تبلیغات

ماه گذشته، اپل با برگزاری رویداد اسپرینگ لودد از محصولات سخت‌افزاری خود رونمایی کرد؛ اما قطعا مهم‌ترین محصول کوپرتینویی‌ها آیپد پرو بود که از تراشه‌ی M1 و تکنولوژی جدید نمایشگر در کنار پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات موبایل (5G) بهره می‌گرفت. بعد از آزمون‌های‌ عملکرد، حالا نوبت به کالبدشکافی آیپد پرو امسال رسیده است تا نشان بدهد بطن قدرتمندترین تبلت بازار چه تغییراتی به خود دیده است.

رسانه‌ی iFixit که مرجعی برای بررسی موشکافانه محصولات محسوب می‌شود، ویدئویی از کالبدشکافی آیپد پرو ۲۰۲۱ در یوتیوب منتشر کرده است که نشان می‌دهد آنتن‌های 5G در لبه‌های شاسی قرار گرفته‌اند و باتری دوسلولی آن دارای ظرفیت ۴۰٫۳۳ وات است. از تغییرات دیگر می‌توان به استفاده از خمیر حرارتی در جایگاه قرارگیری تراشه M1 اشاره کرد.

تغییر در خور توجه دیگر، دیدن جزئیات دوربین جلویی اولتراواید است که ویژگی Center Stage را ارائه می‌دهد. این ویژگی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تراشه‌ی M1، این امکان را به کاربران می‌دهد که در هنگام فیلم‌برداری با دوربین جلویی، در صورت حرکت و تغییر موقعیت، دوربین به‌ دنبال آن‌ حرکت کند. iFixit فناوری جدید نمایشگر موسوم به Liquid Retina XDR را نیز مورد بررسی قرار داده است و نشان می‌دهد که پنل جدید تقریبا نیم میلی‌متر ضخیم‌تر از نمایشگر مورد استفاده در نسل قبلی آیپد پرو است و از قرار معلوم، وزن آن به ۲۸۵ گرم افزایش یافته.

تماشا در یوتیوب

iFixit توانسته است پنل LCD و لایه‌های ساطع‌کننده‌ی نور پس‌زمینه را از هم جدا کند تا نگاهی عمیق به نحوه عملکرد نمایشگر جدید بیندازد. نمایشگرهای mini-LED، مانند آنچه اپل در آیپد پرو جدید استفاده می‌کند، دارای شبکه‌ای از LED-های تعبیه‌شده در زیر پنل هستند که می‌توانند به‌صورت جداگانه کنترل شوند. این همان چیزی است که روشنایی نمایشگر را افزایش می‌دهد و عمق رنگ مشکی را بهبود می‌بخشد. رسانه‌ی یادشده به‌طور بسیار قابل فهمی تکنولوژی mini-LED را در مقایسه با نور پس‌زمینه LED نشان داده است و توانسته بالغ بر ۲۵۹۶ منطقه دیمر را شناسایی کند که در هر یک آن‌ها چهار LED کوچک قرار گرفته است. جالب است بدانید در مجموع بیش از ۱۰ هزار نور پس‌زمینه‌ی LED بسیار کوچک درون این نمایشگر جای گرفته است.

این بررسی بیشتر یک نگاه اجمالی به قطعات داخلی آیپد پرو است و گفته می‌شود بررسی کامل و نهایی در روزهای آینده منتشر خواهد شد. آیپد پرو ۲۰۲۱ با وجود برخی بهبودها، از لحاظ ساختاری بسیار شبیه به مدل سال پیش است؛ بنابراین انتظار نمی‌رود که تغییرات گسترده‌ای را شاهد باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات